Manresa posa en funcionament el nou servei Punt d'Assessorament d'Eficiència Energètica (PAE)

Font: Ajuntament de Manresa

18/09/2019 - 12:13

Dins el compromís de reducció d’emissions, el Pla Clima de Manresa preveu accions per a combatre la pobresa energètica, dins les quals s’emmarca la creació del Punt d’Assessorament Energètic. L’objectiu del nou servei és combatre la situació de pobresa energètica, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l’accés als subministraments bàsics i millorar l’eficiència de les llars de la ciutat de Manresa.

L’objectiu del nou servei és combatre la situació de pobresa energètica, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l’accés als subministraments bàsics i millorar l’eficiència de les llars de la ciutat de Manresa. Així mateix l’assoliment d’aquest objectiu general permet també promoure la inserció laboral, mitjançant plans d’ocupació del programa foment de barris, de persones amb especial dificultat d’accés al mercat laboral que formaran part del personal d’aquest projecte.
 

Les funcions del servei són assessorar i orientar a les persones que s’adrecin al servei en la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les seves llars i en l’optimització dels serveis d’electricitat, aigua i gas; Informar a les persones  sobre els tràmits i les gestions amb les companyies com són el Bo social per al consum elèctric o d’aigua domèstic; canvis de potència, de comercialitzadora, eliminació dels serveis extres; canvis de tarifa; i propostes per consumir menys energia a les llars.
 

El PAE informa també de la detecció de l’incompliment de la legislació vigent per part de les companyies subministradores i assessorar i acompanyar a les persones en la defensa dels seus drets i en la denúncia dels incompliments; de l’establiment una coordinació/interlocució amb les companyies/empreses situades a la ciutat per tal de facilitar la derivació de les persones usuàries del  servei.
 

El nou servei ofereix  tallers i xerrades dirigits als professionals i a la població per tal de donar eines que facilitin l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic ; i també derivarà persones en situació de pobresa energètica als serveis socials municipals.
 

El nou servei està situat a la Muralla del Carme, 5
 

El Punt d’Assessorament d’Eficiència Energètica (PAE) està format per un equip de 4 agents energètics i una coordinadora del servei.
 

 L’equip serà coordinat pel Pla d’inclusió social de la secció de serveis socials, el servei d’ocupació municipal i la secció de medi ambient de l’Ajuntament de Manresa.
 

El servei es prestarà mitjançant l’atenció presencial, en un espai municipal, situat al nucli antic, Muralla del Carme, 5.
 

Les persones s’hi ha d’adreçar trucant al telèfon 938752507, per demanar hora  i poder ser atesos personalment.
 

L’horari d’atenció al públic serà de dilluns a dijous de 9.30 a 18 hores i divendres de 10 a 13 hores. 


 

 

 

Relacionats

Notícia

Aquest porta a porta se suma al que ja es va fer el 2020 amb la missió de disminuir el nombre de llars que patia vulnerabilitat energètica i assessorar en la gestió i reducció de les seves factures de subministraments bàsics. La primera intervenció a 500 habitatges de Rocafonda del 2020, que va ser intermitent a causa de la pandèmia, es va dur a terme de forma presencial i via telefònica.

Notícia

Els darrers mesos s’han realitzat diferents proves amb busos híbrids i elèctrics, seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris de la ciutat. Amb el resultat de les proves, conjuntament amb l’anàlisi de viabilitat econòmica, ambiental i de gestió del servei, s’arriba a la conclusió de renovar la flota amb busos 100% elèctrics.

Notícia

Aquest servei informa la ciutadania per tal que cada llar pugui realitzar els canvis necessaris que millorin les condicions econòmiques de les factures dels subministraments d'una manera autònoma i independent.

Butlletí