Obert un tram de la Bicivia, que unirà Santa Coloma, Barcelona i Badalona

Font: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

20/06/2019 - 10:22

Aquest passat 12 de juny es va obrir el primer tram del nou carril bici integrat dins de la Bicivia Metropolitana, que unirà Santa Coloma amb Barcelona (districtes de Sant Andreu i Nou Barris) i Badalona.

Aquesta Bicivia és una infraestructura pedalable que té com a objectiu connectar totes o la majoria de les ciutats que formen part de l’AMB, promoure la mobilitat ciclista i contribuir al canvi d’hàbits en la mobilitat quotidiana de la ciutadania, de manera que es pugui avançar en la lluita contra la contaminació atmosfèrica, la millora de la salut i la qualitat de vida urbana.

Aquest primer tram de la Bicivia a Santa Coloma està format per un carril bici bidireccional segregat del trànsit rodat, situat entre el pont de Santa Coloma (pont Vell), el passeig d’en Llorenç Serra i la plaça de la Vila. Durant el 2020, està previst donar continuïtat a aquest eix ciclista a través de la rambla de Sant Sebastià (carril de circulació limitat a 30 Km/h que permetrà la convivència entre els vehicles i les bicicletes) i la rambla del Fondo (nou carril bici segregat bidireccional) fins al  terme de Badalona. També, s’ha executat un tram de carril bici al passeig de la Salzereda, que s’ha reurbanitzat amb el passeig d’en Llorenç Serra (entre els carrers de Pompeu Fabra i Major). En total, la longitud del nou carril bici construït en aquests dos trams és d’aproximadament un quilòmetre, que se suma als tres quilòmetres de carril bici de la ronda verda existent al parc fluvial i als 900 metres de carril bici que hi ha entre el parc de Can Zam i el Cementiri, en paral·lel al passeig del riu.

La Bicivia Metropolitana està contemplada al Pla local de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS) com l’eix o via ciclista estructurant de la futura xarxa per a bicicletes (que s’ha de definir al futur Pla Director de la Bicicleta). Entre les propostes per al mode de mobilitat bicicleta, dins del PMUS, també es troba la creació d’una xarxa de vianants i carril bici integrada amb els municipis veïns, així com ampliar i millorar la connectivitat de la xarxa de vies ciclistes i els punts de conflicte detectats, propostes que responen a l’objectiu de la Bicivia Metropolitana.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí