La Girocleta ja té 3.420 persones usuàries

Font: Ajuntament de Girona

06/06/2019 - 18:02

La Girocleta, el servei municipal de lloguer de bicicletes de l’Ajuntament de Girona, ha assolit un nou rècord de persones usuàries. Actualment estan abonades al servei de forma activa 3.420 persones, que fan una mitjana de 2.200 usos diaris d’aquest transport.

A més, de gener a maig del 2019 s’ha registrat un increment del 20% d’usos respecte el mateix període de l’any anterior, ja que s’ha passat de 192.693 usos els primers cinc mesos del 2018 als 231.502 usos actuals. Aquest mes de maig, a més, s’han viscut els dos dies amb més lloguers del que portem d’any: 2.303 usos el 22 de maig i 2.280 el 16 de maig.

Actualment hi ha 21 estacions de Girocleta a la ciutat, amb 225 bicicletes operatives. Fa quinze dies es va posar en funcionament la nova estació del Pont Major, que compta amb 26 aparcaments de bicicletes i està ubicada a la cruïlla de l’avinguda de Sant Joan Bosco amb el carrer de Tenerife. Es tracta de la primera estació que s’instal•la en aquest barri de la ciutat i donarà servei als veïns i veïnes de la zona.

El tinent d’alcaldia i regidor d’Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, ha remarcat el “creixement continu i sostingut” que ha experimentat la Girocleta en els darrers anys. “Des de l’equip de govern hem fet una aposta per la mobilitat sostenible i en bicicleta des del primer dia i les xifres que mostrem avui són el resultat d’aquest compromís. A més, l’estrena de la nova estació del Pont Major rubrica la voluntat de connectar tots els barris de la ciutat amb vies pedalables”, ha indicat Alcalà.
 


 

Relacionats

Article
Imatge del carril per a bicicletes que és previst habilitar al pg. de la Ribera

Imatge del carril per a bicicletes que és previst habilitar al pg. de la Ribera

Granollers adoptarà diverses propostes, a curt i i mitjà termini, per millorar la mobilitat després del confinament produït pel Covid-19. La intenció d'aquestes actuacions és pacificar el trànsit, en un context en què s'incrementarà l'ús del vehicle privat i es mantindrà reduïda la capacitat del transport públic a causa de les normativa sanitària. Alhora, es fa necessari implantar mesures que garanteixin la distància social a la via pública com facilitar la mobilitat a peu i bicicleta, la manera més eficient de desplaçar-se per a trajectes entre 1 i 7 km que s'acostumen a fer en àmbits urbans.

Notícia

El desconfinament gradual de la població -i, per tant, l'augment de la mobilitat i la represa de l'activitat- està afectant negativament la qualitat de l'aire a les comarques gironines. I és que, des que el 4 de maig va començar la fase 0, contaminants atmosfèrics com els òxids de nitrogen i l'ozó troposfèric han recuperat els nivells habituals, previs a la situació excepcional d'aturada general a causa de la pandèmia de la COVID-19.

Article

Viladecans ha posat en marxa una superilla de vianants a cavall entre dos dels barris més densament poblats de la ciutat, l’Eixample i La Montserratina  –situats al centre geogràfic del nucli urbà i on hi ha una part important de l’activitat comercial local–. Davant el procés de desescalada del confinament per la COVID-19, l’Ajuntament ha decidit engegar aquesta prova pilot per donar més espai als i les vianants en una zona profusament poblada i amb voreres en molts casos estretes, i també afavorir la connexió amb els principals espais d’esbarjo de l’entorn per al passeig.

Butlletí