La Casa de l’Aigua fa 100 anys

Font: Ajuntament de Barcelona

01/05/2019 - 17:36

La Casa de l’Aigua és un equipament municipal amb un programa d’activitats ambientals emmarcades en els objectius del Compromís ciutadà per la sostenibilitat 2012-2022 i gestionat per la Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA).

L’equipament programa una sèrie d’actes per celebrar l’aniversari.

La Casa de l’Aigua celebra aquest 2019 el centenari, i per posar en relleu una aniversari tan destacable, l’equipament ha programat una sèrie d’actes. Alguns ja els podeu trobar en aquest document.

En aquest mateix document veureu la resta d’actes previstos per als mesos de maig i juny, entre els quals sobresurten les sortides guiades, sempre reeixides, i les activitats ciutadanes gratuïtes.

La Casa de l’Aigua de la Trinitat Nova

La Casa de l’Aigua és un equipament municipal amb un programa d’activitats ambientals emmarcades en els objectius del Compromís ciutadà per la sostenibilitat 2012-2022 i gestionat per la Societat Catalana d’Educació Ambiental (SCEA). La seva programació té per finalitat apropar la ciutadania a espais naturals com Collserola i el riu Besòs, a més d’altres elements patrimonials associats a la història de l’abastament d’aigua a Barcelona.

La rellevància de l’equipament està també en la seva claredat arquitectònica i el tipus constructiu. Es tracta, de fet, d’un dels primers edificis construïts amb formigó armat a Barcelona. El conjunt modernista, obra dels enginyers Felip Esteva i Planas i Joan Sitjes, es troba inclòs al catàleg de patrimoni de la ciutat.

Originàriament, el complex —que va quedar tancat el 1989— estava format per una estació elevadora, situada al barri de la Trinitat Vella; uns pavellons de cloració i un dipòsit situats a la Trinitat Nova, i un túnel subterrani que connectava ambdues instal·lacions i es perllongava en direcció a Collserola.


 

Categories: 

Relacionats

Article

L’activació de la fase d’excepcionalitat del Protocol d’actuació per situació de sequera de Barcelona afecta especialment els parcs i els jardins de la ciutat, que veuran reduït considerablement el reg, cosa que podria provocar que la gespa es descolorís, però això no afectaria la supervivència dels arbres i les plantes.

Article

El tram final del riu Besòs ofereix el 15 d’octubre la jornada festiva “Va de Besòs”, amb un centenar d’activitats distribuïdes en 7,5 quilòmetres gràcies a la implicació d’entitats i equipaments de quatre municipis.

Article

Les escoles sostenibles de l'Hospitalet han celebrat el Dia Mundial de l'Aigua.

Butlletí