Terrassa i Matadepera quedaran unides per un nou itinerari destinat a ciclistes i vianants l’any 2020

29/04/2019 - 11:22
Carril bici als boscos de Can Déu | BITER

Carril bici als boscos de Can Déu | BITER

Un conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i els Ajuntaments de Terrassa i de Matadepera permetrà l’adaptació de les carreteres BV-1221 i BV-1275, per tal d’implementar un itinerari de vianants i ciclistes que abasti el tram situat entre ambdós nuclis. L’objectiu és crear una infraestructura per als ciclistes i vianants entre ambdues poblacions a la carretera comarcal BV-1221, des de la sortida del nucli urbà de Terrassa, a l’alçada de l’avinguda de Lacetània, fins a l’entrada a Matadepera, ja la BV-1275, un cop passat el pont de la riera de les Arenes. En total, poc més d’un quilòmetre de longitud.

Aquesta actuació forma part del projecte d’itinerari de vianants i bicicletes que ha de permetre, en un futur, unir les ciutats de Terrassa i Sabadell, passant per Matadepera. La zona d’actuació de la rotonda, que dóna continuïtat a ambdues carreteres, no forma part del projecte, ja que va ser executada per la Diputació el 2009.

L’import de l’actuació, és d’1.151.949,61 euros, dels quals l’Ajuntament n’aportarà 287.641,82. La previsió inicial és que la Diputació de Barcelona liciti enguany els treballs perquè finalitzin a mitjans del 2020. L’actuació està inclosa en la xarxa ciclable bàsica prioritària de la Regió Metropolitana de Barcelona, definida al Pla Director de Mobilitat 2013-2018.

El projecte, que també contempla la instal·lació d’enllumenat, preveu distingir els dos carrils amb paviments de diferents colors: ocre per als vianants i vermellós per als ciclistes. A la carretera BV-1221, és a dir a la carretera de Terrassa a Talamanca, l’itinerari es construirà a diferent nivell per als vianants (amplada de 2 m) respecte als ciclistes (amplada de 2,5 m) i es reduirà sensiblement l’espai destinat als vehicles (els carrils passaran de 3,5 m a 3 m). En canvi, a la carretera que enllaça amb el casc urbà de Matadepera (BV-1275) s’habilitarà al mateix nivell per a vianants (1,50 m d’amplada) i per a ciclistes (2,50 m). Quan l’itinerari travessi el pont de la riera de les Arenes, l’espai disponible s’acumularà en un costat de la vía en el que s’habilitarà una franja compartida per vianants i ciclistes d’uns 3,50 m, que estaran separats dels vehicles per una barrera de protecció.

D’altra banda, també es preveu prolongar els camins de servei en ambdós costats de la riera de les Arenes per sota del pont de la BV-1275 amb la construcció de murs d’escullera, i habilitar un carril bici bidireccional, en el tram de l’avinguda Lacetània, situat entre el carrer de Granollers i la carretera BV-1221.

Un projecte i dos itineraris

El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, va participar el setembre de 2018 a Matadepera en l’acte de presentació del projecte d’itinerari de vianants i bicicletes entre Sabadell, Matadepera i Terrassa; juntament amb el president de la Diputació de Barcelona, Marc Castells; del diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega; de l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant; i de l’alcaldessa de Matadepera, Mireia Solsona.

El projecte contempla construir un itinerari de vianants i ciclistes a les carreteres BV- 1221 / BV- 1275 i també un carril bici a la carretera BV-1247 per connectar els municipis de Sabadell, Matadepera i Terrassa. Els dos itineraris, a càrrec de la Diputació de Barcelona, tenen una longitud total de 4,1 km amb una inversió global de 3,2 milions d’euros.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Des del 2017 la circulació dels vehicles contaminants a la ciutat s’ha reduït en 550.000 desplaçaments en total. En tres anys el percentatge de vehicles sense etiqueta ambiental i no aptes per circular per la zona de baixes emissions (ZBE) Rondes de Barcelona ha passat d’un 20% a un 3%, al voltant de 285.000 desplaçaments menys.​ Les càmeres de la zona de baixes emissions han detectat 10.761 vehicles infractors en les primeres setmanes de funcionament del règim sancionador.

Notícia

Aquest 7 d'octubre s’ha celebrat la primera trobada amb els centres educatius per presentar aquesta iniciativa que té per objectiu fomentar una mobilitat autònoma, segura, sostenible i saludable al voltant dels centres. El pla s’ha desplegat a la ciutat com a prova pilot a tot Catalunya.

Butlletí