Connectades les primeres tres-centes bicicletes elèctriques del nou Bicing

Font: Ajuntament de Barcelona

10/04/2019 - 11:36

Aquesta setmana s’han habilitat tres-centes bicicletes elèctriques del nou Bicing i el servei s’anirà ampliant fins a arribar a les mil unitats, el triple que en el sistema antic. Barcelona Energia, la comercialitzadora d’energia cent per cent renovable, subministrarà l’electricitat al servei. El desplegament del Bicing continuarà amb l’activació de la reserva anticipada de cinc minuts a finals d’abril i l’ampliació de cobertura territorial al llarg del 2019.

Les bicicletes elèctriques del Bicing es poden agafar i deixar en qualsevol de les 414 estacions mixtes i en superfície del sistema nou, on comparteixen ancoratges amb les mecàniques.

El model elèctric es diferencia del mecànic perquè té un símbol d’un llamp al parafang i a la cistella, i un indicador del nivell de bateria al manillar.

A més, inclou tecnologia d’assistència al pedaleig, propulsió sense sons i vibracions i bateria per a 60 kilòmetres d’independència.

Què cal fer per utilitzar les bicicletes elèctriques?

L’abonament simplificat del nou sistema de Bicing permet als usuaris i les usuàries fer servir, amb el mateix contracte, tant les bicicletes elèctriques com les mecàniques, amb un preu diferenciat segons el tipus de vehicle que s’esculli.

Aquesta tarifa plana de 50 euros anuals inclou els viatges de fins a trenta minuts sense cap cost addicional en les bicicletes mecàniques, i amb un cost de 35 cèntims en les elèctriques. Si el temps d’ús oscil·la entre trenta minuts i dues hores, el preu és de 70 i 90 cèntims, respectivament, i si el viatge s’allarga més de dues hores, són 5 euros en ambdós casos.

Subministrament metropolità d’energia

Barcelona Energia, l’operador elèctric metropolità, que es va obrir a la ciutadania al mes de gener, ja subministra energia a 150 punts del servei del Bicing i arribarà alcent per cent de les estacions durant els pròxims mesos.

La comercialitzadora d’energia cent per cent renovable subministra electricitat a gairebé quatre mil punts de llum de la ciutat (enllumenat, habitatge públic, equipaments i oficines municipals i mercats).

Desplegament final del Bicing

Fins ara, la implantació del nou Bicing ha inclòs l’ampliació del servei a 24 hores, la substitució de les 414 estacions i les 6.000 bicicletes mecàniques, la posada en marxa de la nova app i l’habilitació de les primeres 300 bicicletes elèctriques.

El desplegament del nou sistema continuarà amb l’activació de la reserva anticipada de cinc minuts a finals d’abril, l’ampliació del parc elèctric, fins al miler d’unitats, i l’ampliació de cobertura territorial, amb 95 estacions més en barris sense servei o amb molta demanda, fins a arribar a un total de 519.

Consulteu tota la informació sobre el servei al web Bicing.Barcelona.


 

Relacionats

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Article

La novel·la gràfica Redibuixar Barcelona es recolza en l’evidència científica per tractar temes com la contaminació atmosfèrica, el soroll o el sedentarisme a la ciutat

Butlletí