Més de 6.000 persones roden pel centre de Barcelona

Font: Ajuntament de Barcelona

27/03/2019 - 10:35

El bon temps va acompanyar el matí del diumenge 24 de març als milers de persones que van participar a la bicicletada i Festa de la Bicicleta 2019. En aquesta edició, 6.000 persones van participar en el recorregut de 12 quilòmetres pel centre de la ciutat, una xifra que dobla el número de participants de l'any passat. La fira comercial i d'activitats van omplir el centre del passeig Lluís Companys, i aquesta vegada també els laterals, de persones de totes les edats. I com a activitat estrella: la BiciHumana, visible des del cel.

Aquest diumenge 24 de març s’ha celebrat una nova edició de la Bicicletada i Festa de la Bicicleta, un esdeveniment popular que es fa cada any a la ciutat amb la voluntat de promoure l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual per aconseguir una ciutat més segura, sostenible i saludable.

La Festa de la Bici ha aplegat, durant la pedalada de 12 quilòmetres de recorregut, a més de 6.000 persones, doblant la xifra d’assistents de l’any passat. La pedalada popular ha recorregut part dels districtes de l’Eixample, Sant Martí i Ciutat Vella.

La jornada també ha buscat consolidar i enfortir la comunitat d’usuaris i usuàries, empreses i entitats al voltant del món de la bicicleta i ho ha fet amb una fira d’entitats al passeig Lluís Companys.

Totes les activitats que s’hi han proposat s’emmarcaven dins de tres eixos temàtics: el foment de l’ús i convivència de la bicicleta per posar en valor el creixement de la comunitat i la infraestructura ciclista a la ciutat; el Nou Bicing, que ha pres protagonisme especial en explicar la posada en marxa de les bicicletes elèctriques a partir de l’1 d’abril; i la salut i qualitat de l’aire, amb tallers sobre bicicleta com a mode de transport sostenible i saludable. En aquestes activitat en què hi han participat centres sanitaris com l’Hospital Clínic, l’Hospital del Mar, l’Hospital de la Vall d’Hebron i altres entitats com ISGLobal i l’Agència de Salut Pública de Barcelona.

Al migdia també s’ha fet la BiciHumana, un mosaic humà que simulava una bicicleta en moviment i que s’ha fet visible des del cel, amb més de 200 persones fent-la rodar.

Finalment, durant la jornada també s’ha repartit el plànol “Moure’s en bicicleta per Barcelona” que recull l’actualització de la xarxa ciclista de la ciutat i inclou la normativa de l’ús de la bicicleta a Barcelona.

Finalitza la fase de transició del nou Bicing

En el marc de la Festa de la Bicicleta 2019 es va donar a conèixer l’estat del desplegament del nou Bicing: la fase de substitució de totes les estacions existents a la ciutat ha arribat a la seva fi.

En total s’han substituït pràcticament les 424 estacions i les bicicletes que donen servei als 105.747 abonats del Bicing.

Les bicicletes del nou Bicing acumulen uns 40.000 usos diaris, que suposen 8 usos per bicicleta cada dia de mitjana el mes de març. Aquesta xifra, superior a la del sistema anterior, mostra la bona acceptació que ha tingut el nou sistema entre els usuaris i usuàries. De forma paral·lela també es manté el ritme de noves altes, amb un increment 3.424 abonats des de la introducció del nou sistema.

Amb el final de la substitució de les estacions i les bicicletes també entren en funcionament tots els serveis associats al nou Bicing:

  • Sistema de prereserva de bicicleta de 5 minuts (a finals d’abril, després del desplegament de les bicicletes elèctriques).
  • Funcionament 24 hores al dia, 365 dies a l’any.
  • Més funcionalitats de l’aplicació del Bicing per agafar les bicicletes, comprovar-ne la correcta devolució o demanar 10 minuts de temps extra per al trajecte.
  • Sistema de tres tipus d’accés diferenciats: targeta intel·ligent sense contacte, aplicació mòbil (actualment) i telèfon intel·ligent amb tecnologia NFC (finals d’abril)
  • Dos sistemes tarifaris diferenciats: abonament amb tarifa plana i abonament d’ús ocasional.
  • La flota de regulació i distribució de bicicletes composta exclusivament per vehicles elèctrics, fet que augmenta la sostenibilitat del servei.

Durant la fase de substitució d’estacions del Bicing un total de 24 informadors han estat 3 dies a cada estació en el moment del canvi per poder informar i ajudar els usuaris i usuàries per resoldre possibles dubtes relacionats amb el servei.

Desplegament del nou Bicing elèctric

El passat dimecres 20 de març es van començar a retirar les antigues estacions de l’antic servei del Bicing elèctric. Aquestes tasques es preveu que duraran fins al dia 31 de març per, a partir de l’1 d’abril, començar a introduir les noves bicicletes elèctriques del Bicing. Durant el mes d’abril se n’introduiran les primeres 300 i el nombre anirà creixent fins a les 1.000 bicicletes elèctriques previstes des d’ara fins a principis del 2020.

Un cop acabi el desplegament de les bicicletes elèctriques, el nou Bicing encararà l’última fase de desplegament: el de l’ampliació territorial, que es desenvoluparà al llarg de l’any 2019 per tancar-se a principis del 2020.

En total està prevista l’ampliació de la cobertura del servei amb 95 estacions de nova creació distribuïdes als 10 districtes de la ciutat. Així doncs, la previsió és arribar a les 519 estacions mixtes, preparades per estacionar tant bicicletes mecàniques com les elèctriques. El nombre total de bicicletes a la finalització del procés serà de 7.000 (6.000 mecàniques i 1.000 elèctriques).


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí