Gelida inicia una nova campanya de Civisme amb la “Flora Tulipa” com a protagonista

21/03/2019 - 09:27

Per vetllar per la bona convivència i per aconseguir una visió empàtica de tots els veïns i veïnes, s’ha creat un còmic que té com a protagonista Flora Tulipa una escombriaire amb poders especials.

Durant 5 divendres, que s'iniciaven el passat 15 de febrer, es fa una entrega als infants i joves del municipi de 5 "historietes", on el primer és una presentació del personatge, de la Flora. A partir d'aquí, les altres 4 historietes tractaran els problemes d'incivisme més habituals al municipi, com els excrements de gos, la gestió de les deixalles o mobles vells i la brutícia als carrers. A cada entrega es planteja un conflicte amb un personatge del poble que fa alguna cosa "incívica". Aleshores, la Flora li dóna "una lliçó" fent ús dels seus poders i es resol el conflicte.

La Regidoria de Serveis de l'Ajuntament de Gelida, amb aquesta nova iniciativa, pretén sensibilitzar i conscienciar la ciutadania, i especialment arribar als més petits i joves, sobre els deures per conviure cívicament, la importància del manteniment de l'espai públic, el respecte de l'entorn urbà o el reciclatge entre d'altres.

Perseguint l'objectiu de conscienciar a tothom de la importància de mantenir un poble net i ser respectuós amb el municipi fomentant les bones pràctiques individuals i millorar els comportaments a la via pública, per avançar cap a un model de poble més implicat, net, agradable i sostenible, amb la intenció de millorar la convivència. De la mateixa manera aquesta campanya també dóna resposta a la reiteració d'actes incívics que suposen un cost que ha d'assumir el municipi.


 

 
Categories: 

Relacionats

Article

Els calendaris 2020 del servei de recollida selectiva porta a porta al Berguedà ja són als domicilis dels 12 municipis on es realitza aquest tipus de recollida.

Article

“Guerra al plàstic” és el lema de la campanya de l'Ajuntament per promoure la compra de l'eco-caramel per a les Comparses d'aquest 2020. L'objectiu és conscienciar sobre la nova normativa i promoure l'ús d'aquest caramel embolicat amb un bioplàstic, un únic embolcall que es degrada molt més ràpidament en el medi i que per tant té un menor impacte ambiental. 

Article

 

La primera fase arriba a uns 400 establiments, que disposaran d’una targeta identificativa per abocar grans quantitats als contenidors de recollida selectiva. Els dies 3 i 10 de febrer es faran dues sessions informatives.

Butlletí