Territori i Sostenibilitat impulsa la redacció del projecte d'una via ciclista entre el nucli urbà d'Olot i Can Blanc (Santa Pau)

Font: Territori i Sostenibilitat

04/03/2019 - 13:02

Aquesta actuació dona continuïtat a la via en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs consistiran en la formació d’un vial segregat per a vianants i bicicletes de prop de 3 quilòmetres al llarg del corredor de la GI-524

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la licitació de la redacció del projecte per la formació d’una via per a vianants i ciclistes entre el nucli d’Olot i la urbanització de Can Blanc, a Santa Pau. Aquesta actuació donarà continuïtat al vial que està actualment en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs de redacció es liciten per un import de 40.000 euros i un termini de sis mesos.
 
El projecte definirà el traçat i les obres necessàries per executar un vial segregat de prop de 3 quilòmetres, al llarg del corredor de la carretera GI-524, que faciliti la mobilitat de vianants i bicicletes de manera ordenada i segura en aquest àmbit. Aquesta actuació comporta una inversió per a les obres estimada en 700.000 euros.
 
El recorregut es pot dividir en els trams següents:
 
·         Tram urbà d’Olot: Aquest tram, d’1,5 quilòmetres de longitud, està comprès entre la cruïlla de la GI-524 amb l’avinguda de Sant Jordi i l’encreuament amb la carretera GIV-5241.
 
·         Tram interurbà: Aquest tram, també d’1,5 quilòmetres, està comprès entre la cruïlla amb la GIV-5241 i l’inici de la via ciclista de Santa Pau que està en execució actualment.
 
Un cop completada aquesta actuació, quedarà connectat el nucli urbà d’Olot amb l’àmbit del Parc Natural mitjançant una ruta segregada a peu i en bicicleta. I, des de l’altre costat, des de l’aparcament de Santa Margarida, ja existeixen camins que donen continuïtat fins al nucli de Santa Pau.

 

Relacionats

Notícia

El Pla de mobilitat urbana (PMU) és el full de ruta de les polítiques de mobilitat a Barcelona per als pròxims sis anys. Entre abril i juny hi haurà un període de debat amb una dotzena de trobades amb entitats per abordar aspectes concrets de la mobilitat, com l’accessibilitat, el gènere, la sostenibilitat i la mobilitat sanitària o l’escolar.

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha aprovat el nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) per al període 2023-2028. El PMUS tindrà una vigència de sis anys i planifica un total de 79 actuacions distribuïdes en dotze àmbits.

Butlletí