Territori i Sostenibilitat impulsa la redacció del projecte d'una via ciclista entre el nucli urbà d'Olot i Can Blanc (Santa Pau)

Font: Territori i Sostenibilitat

04/03/2019 - 13:02

Aquesta actuació dona continuïtat a la via en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs consistiran en la formació d’un vial segregat per a vianants i bicicletes de prop de 3 quilòmetres al llarg del corredor de la GI-524

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la licitació de la redacció del projecte per la formació d’una via per a vianants i ciclistes entre el nucli d’Olot i la urbanització de Can Blanc, a Santa Pau. Aquesta actuació donarà continuïtat al vial que està actualment en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs de redacció es liciten per un import de 40.000 euros i un termini de sis mesos.
 
El projecte definirà el traçat i les obres necessàries per executar un vial segregat de prop de 3 quilòmetres, al llarg del corredor de la carretera GI-524, que faciliti la mobilitat de vianants i bicicletes de manera ordenada i segura en aquest àmbit. Aquesta actuació comporta una inversió per a les obres estimada en 700.000 euros.
 
El recorregut es pot dividir en els trams següents:
 
·         Tram urbà d’Olot: Aquest tram, d’1,5 quilòmetres de longitud, està comprès entre la cruïlla de la GI-524 amb l’avinguda de Sant Jordi i l’encreuament amb la carretera GIV-5241.
 
·         Tram interurbà: Aquest tram, també d’1,5 quilòmetres, està comprès entre la cruïlla amb la GIV-5241 i l’inici de la via ciclista de Santa Pau que està en execució actualment.
 
Un cop completada aquesta actuació, quedarà connectat el nucli urbà d’Olot amb l’àmbit del Parc Natural mitjançant una ruta segregada a peu i en bicicleta. I, des de l’altre costat, des de l’aparcament de Santa Margarida, ja existeixen camins que donen continuïtat fins al nucli de Santa Pau.

 

Relacionats

Article
Antoni Jurjo i Elisabet Franquesa, en imatge d’arxiu

Antoni Jurjo i Elisabet Franquesa, en imatge d’arxiu

L’Ajuntament de Vic, associat a la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta, vol impulsar que totes les persones que disposin de bicicleta o patinet tinguin identificat el seu vehicle, atès els avantatges de seguretat en els aparcaments a l’espai urbà que això representa.

Notícia

El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità de l’àrea de Barcelona ha aprovat per unanimita la suspensió temporal del pagament de les tarifes del transport públic fins el proper 9 d’abril. És un acte de reconeixement a la tasca de les persones dedicades a serveis essencials i que estan autoritzades a desplaçar-se.

Notícia

L’AMB i l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat presenten el projecte dels dos futurs aparcaments d’intercanvi del municipi. Les properes setmanes es posaran en marxa dos nous park&ride metropolitans; així,s’amplia el servei AMB P+R, que ofereix 423 places en sis municipis metropolitans

Butlletí