Territori i Sostenibilitat impulsa la redacció del projecte d'una via ciclista entre el nucli urbà d'Olot i Can Blanc (Santa Pau)

Font: Territori i Sostenibilitat

04/03/2019 - 13:02

Aquesta actuació dona continuïtat a la via en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs consistiran en la formació d’un vial segregat per a vianants i bicicletes de prop de 3 quilòmetres al llarg del corredor de la GI-524

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la licitació de la redacció del projecte per la formació d’una via per a vianants i ciclistes entre el nucli d’Olot i la urbanització de Can Blanc, a Santa Pau. Aquesta actuació donarà continuïtat al vial que està actualment en execució entre Can Blanc i l’àrea d’aparcament de Santa Margarida, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Els treballs de redacció es liciten per un import de 40.000 euros i un termini de sis mesos.
 
El projecte definirà el traçat i les obres necessàries per executar un vial segregat de prop de 3 quilòmetres, al llarg del corredor de la carretera GI-524, que faciliti la mobilitat de vianants i bicicletes de manera ordenada i segura en aquest àmbit. Aquesta actuació comporta una inversió per a les obres estimada en 700.000 euros.
 
El recorregut es pot dividir en els trams següents:
 
·         Tram urbà d’Olot: Aquest tram, d’1,5 quilòmetres de longitud, està comprès entre la cruïlla de la GI-524 amb l’avinguda de Sant Jordi i l’encreuament amb la carretera GIV-5241.
 
·         Tram interurbà: Aquest tram, també d’1,5 quilòmetres, està comprès entre la cruïlla amb la GIV-5241 i l’inici de la via ciclista de Santa Pau que està en execució actualment.
 
Un cop completada aquesta actuació, quedarà connectat el nucli urbà d’Olot amb l’àmbit del Parc Natural mitjançant una ruta segregada a peu i en bicicleta. I, des de l’altre costat, des de l’aparcament de Santa Margarida, ja existeixen camins que donen continuïtat fins al nucli de Santa Pau.

 

Relacionats

Reportatge

L'objectiu europeu és que el balanç d'emissions de CO2 l'any 2050 sigui zero. Es pot aconseguir? Un dels elements clau per aconseguir aquest objectiu seran les fotolineres, els llocs on els cotxes elèctrics es recarregaran gràcies a l'energia solar.

Notícia
Font: Ecologistes en Acció

Font: Ecologistes en Acció

Les administracions de l’Àmbit-40 es comprometen a  accelerar les mesures per complir amb els paràmetres de qualitat de l’aire exigits per la Comissió Europea en 18 mesos.

Notícia
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

Anar de Glòries a Verdaguer en tramvia està més a prop de ser una realitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) ha aprovat el projecte per construir la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona. Han tirat endavant els tràmits tècnics i els ambientals, amb el vistiplau de l'Ajuntament i la Generalitat.

Butlletí