39 empreses del Garraf reben el distintiu de "Compromís per la sostenibilitat Biosphere"

Font: Diputació de Barcelona

26/02/2019 - 17:59

Aquest distintiu ha estat creat per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona per garantir la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístic. L'Agència de Desenvolupament NODE Garraf, de la mà de la Diputació promou les bones pràctiques en matèria de sostenibilitat al sector turístic de la comarca.

El diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Sàmper, l'alcaldessa de Sant Pere de Ribes, Abigail Garrido, i la presidenta de NODE Garraf, Rosa Huguet, han lliurat aquest dijous, a l’Ajuntament de Sant Pere, els nous distintius Biosphere que acrediten el compromís amb la sostenibilitat turística per part d'establiments i entitats d'aquest territori. En concret, s’han entregat un total de 39 acreditacions, de les quals 35 renoven l'adhesió al segell Biosphere; les altres 4 s'estrenen en el compromís.

Quant a la tipologia d'organitzacions, hi ha empreses micro, petites, mitjanes i grans; serveis de platges, oficines de turisme, restaurants, allotjaments -com ara càmpings i apartaments-, museus, policies locals, ajuntaments, ports, associacions i la mateixa Agència NODE Garraf. 

El distintiu
El “Compromís per a la Sostenibilitat Biosphere” vol estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses, serveis turístics i destinacions de les comarques de Barcelona. Es tracta d’un programa desenvolupat per la Diputació de Barcelona, amb el suport de l'Institut de Turisme Responsable (ITR), que té com a principal finalitat implementar una gestió més sostenible en tots els agents d'una destinació turística. El desplegament i implantació territorial del programa s’articula amb la Cambra de Comerç de Barcelona,  com a entitat representativa del sector empresarial de les comarques de Barcelona i amb una gran implantació territorial, i els 11 ens de gestió turística comarcals en conveni amb la Diputació de Barcelona.

D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona ha impulsat, juntament amb l’Institut de Turisme Responsable i la cambra de Comerç de Barcelona, una metodologia per garantir la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístics d’una destinació, públics i privats. Una metodologia que permet adquirir unes habilitats suficients per a la gestió sostenible d’aquests serveis turístics, en estreta relació amb els diferents serveis turístics de la Destinació. Com a resultat d’aquesta implantació voluntària, les empreses, serveis turístics i destinacions que hi participen obtenen el distintiu  de “Compromís per la sostenibilitat Biosphere”, anualment renovable.

La Diputació de Barcelona ha estat pionera en promoure, a través del seu programa “Compromís per a la Sostenibilitat”,  les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses turístiques i el seu reconeixement a través d’un distintiu, pel desenvolupament del turisme sostenible des d’una perspectiva integral i el treball col·lectiu. L’any 2018, es van distingir un total de 292 empreses, serveis i destinacions d’11 comarques de la província de Barcelona.

L’Institut de Turisme Responsable, un organisme soci de l’Organització Mundial del Turisme i del Global Sustainable Tourism Council, va atorgar l’any passat a la Diputació de Barcelona i les tres marques turístiques de la demarcació –“Costa Barcelona”, “Paisatges Barcelona” i “Pirineus Barcelona”, la renovació de la certificació Biosphere Gold Destination, una certificació pionera, basada en els 17 objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides integrats en l’Agenda 2030.

La categoria Gold s’adquireix després d’un procés d’auditoria i exigeix que, a més de la certificació de Biosphere de la pròpia destinació, s’hagi desenvolupat un treball d’implicació de les empreses de la destinació, que obtenen el segell Biosphere Commited Entity.

La certificació implica assumir els principis de gestió sostenible, desenvolupament econòmic i social, conservació i millora del patrimoni cultural, conservació ambiental, qualitat i seguretat i implicació del visitant. El segell Biosphere Gold Destination, alhora, permet millorar el posicionament i la promoció internacional de les marques turístiques del territori de Barcelona en termes de sostenibilitat i responsabilitat.


Relacionats

Butlletí