Es posa en marxa a Sant Feliu e-Bicibox, la bicicleta elèctrica compartida

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

15/02/2019 - 12:10

El dimarts 12 de febrer es va posar en marxa l'e-Bicibox, un nou sistema de bicicletes elèctriques compartides ubicades en mòduls tancats. A Sant Feliu el servei compta amb 12 bicicletes repartides en dos mòduls d'estacionament, situats a la plaça de l'Estació (davant del Parc Nadal) i al carrer Laureà Miró, davant el centre comercial Sant Feliu Parc. L'e-Bicibox és un nou servei que ha posat en marxa l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per lluitar contra la contaminació atmosfèrica, enfortir la mobilitat sostenible entre 11 municipis de l'àrea metropolitana i promoure el canvi d'hàbits.

 

Com funciona?
Cal registrar-se i pagar la quota anual al web www.bicibox.cat. Les persones usuàries disposen d'una targeta que els permet accedir al servei. Els menors d'edat que tinguin més de 16 anys poden donar-se d'alta si presenten l'autorització expressa d'algun dels seus pares o tutors.

L'e-Bicibox és un servei operatiu durant 17 hores (entre les 7 i les 24 h) tot l'any. L'horari s'anirà adaptant en un futur en funció de la demanda.

La quota d'abonament és de 30 euros l'any. Promocionalment, els primers 30 minuts són gratuïts, i a partir de 30 minuts i fins a 5 hores, costa 0,50 euros per cada franja de mitja hora.

Bicibox i e-Bicibox: dos serveis complementaris
El 2010 es va aprovar l'establiment del Bicibox, que es troba en fase de creixement amb un nombre de persones usuàries que ja supera els 10.000 (gener de 2018) a l'àrea metropolitana. Durant l'any 2018, l'AMB crea, a partir d'aquest sistema i dels mòduls utilitzats per al mateix, el nou servei e-Bicibox. Els dos serveis conviuen paral·lelament: el primer, per seguir cobrint l'aparcament segur per a bicicletes privades; el segon, com ja fan moltes ciutats d'Espanya i d'Europa, per posar al servei de la ciutadania bicicletes públiques de lloguer.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí