Front comú per limitar el sobrevol dels avions a les nits

Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi demanen que les aeronaus pesades no operin per la pista principal en horari nocturn

Font:  La premsa del Baix

13/02/2019 - 12:02

Front comú dels municipis afectats pel sobrevol dels avions a les nits. Els ajuntaments de Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi de Llobregat –els municipis situats a l'entorn de l’Aeroport Barcelona-el Prat- han demanat formalment al ministeri de Foment i a AENA (l'ens gestor dels aeroports espanyols) que els avions pesants no operin a la nit per la pista principal. Es tracta d'una demanda fonamental per preservar el benestar i la salut de la ciutadania atès que aquests avions són els que produeixen més soroll.

La proposta fou presentada en l'última reunió del Grup Tècnic de Reducció del Soroll (GTTR, en les seves sigles en castellà) en base a un estudi que va ser defensat pels tècnics de l’OMSICA de l'Ajuntament de Castelldefels en nom de tots els municipis afectats. Amb aquesta presentació s'oficialitzava davant el GTTR i per tant davant la CSAAB (Comissió de Seguiment Ambiental de l'aeroport de Barcelona), la petició elevada en una reunió prèvia al més alt nivell mantinguda entre els alcaldes i alcaldesses dels cinc municipis que la subscriuen i les direccions de Planificació i Medi Ambient d'AENA i la direcció de l'Aeroport. 

La petició assenyala que només s'utilitzi la pista principal a les nits per raons de seguretat i quedaria restringit a aeronaus de salvament, vols ambulància, d'Estat o vols que prestin servei a les administracions.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

La principal conclusió del primer informe de l’impacte de la ZBE en la qualitat de l’aire és que l’entrada en vigor de les sancions el setembre de 2020 va suposar una millora ambiental del parc circulant a la ZBE, però no ha permès detectar un canvi apreciable en el nivell de l’NO2 a l’aire.

Notícia

Per primera vegada, un equip científic estima l'impacte de la reducció de la contaminació atmosfèrica pel confinament a la mortalitat de 47 capitals de província

Notícia

Els entorns de 155 centres educatius seran espais amb menys cotxes i, amb les actuacions previstes fins al 2022, es convertiran en llocs de trobada amb menys contaminació, més saludables i agradables. Les intervencions inclouen reduir el nombre de carrils i la velocitat de circulació, crear espais plaça amb elements de joc, reforçar la senyalització i instal·lar elements de seguretat. ​

Butlletí