Front comú per limitar el sobrevol dels avions a les nits

Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi demanen que les aeronaus pesades no operin per la pista principal en horari nocturn

Font:  La premsa del Baix

13/02/2019 - 12:02

Front comú dels municipis afectats pel sobrevol dels avions a les nits. Els ajuntaments de Castelldefels, Gavà, El Prat, Viladecans i Sant Boi de Llobregat –els municipis situats a l'entorn de l’Aeroport Barcelona-el Prat- han demanat formalment al ministeri de Foment i a AENA (l'ens gestor dels aeroports espanyols) que els avions pesants no operin a la nit per la pista principal. Es tracta d'una demanda fonamental per preservar el benestar i la salut de la ciutadania atès que aquests avions són els que produeixen més soroll.

La proposta fou presentada en l'última reunió del Grup Tècnic de Reducció del Soroll (GTTR, en les seves sigles en castellà) en base a un estudi que va ser defensat pels tècnics de l’OMSICA de l'Ajuntament de Castelldefels en nom de tots els municipis afectats. Amb aquesta presentació s'oficialitzava davant el GTTR i per tant davant la CSAAB (Comissió de Seguiment Ambiental de l'aeroport de Barcelona), la petició elevada en una reunió prèvia al més alt nivell mantinguda entre els alcaldes i alcaldesses dels cinc municipis que la subscriuen i les direccions de Planificació i Medi Ambient d'AENA i la direcció de l'Aeroport. 

La petició assenyala que només s'utilitzi la pista principal a les nits per raons de seguretat i quedaria restringit a aeronaus de salvament, vols ambulància, d'Estat o vols que prestin servei a les administracions.


 

Categories: 

Relacionats

Opinió

Erling Kagge proposa detenir la urgència vital sense sentit «i trobar en el silenci els secrets del món». Aïllar-se, diu, no és donar l’esquena a l’ entorn, consisteix en veure el món amb una mica més de claredat, mantenir el rumb i intentar estimar la vida. «El silenci és enriquidor en ell mateix. És una qualitat, un luxe. Una clau que ens pot obrir a noves maneres de pensar i d’escoltar-nos a nosaltres mateixos»

Entrevista

Els camins escolars poden ser un espai per córrer, jugar i aprendre. Així ho explica Irene Quintans, planificadora urbana que ha desenvolupat nombrosos projectes urbans arreu del món, d’entre els quals hi ha els camins escolars. Es tracta d’uns espais urbans que sovint passen desapercebuts, però que poden ser la solució de grans problemes actuals de la infància, com la diabetis infantil  o el TDAH. Quintans va donar una classe magistral en el curs  ‘Disseny i planificació de camins escolars’ el passat dilluns 11 de març, en marc del Programa de Formació Continuada de la Diputació de Barcelona.

Notícia

Es tracta d’autobusos Volvo 7900 Hybrid, un dels vehicles més eficients del mercat que permet estalvis de combustible de fins al 39 % i una reducció de les emissions del 100 % en nitrogen i CO2. Són vehicles de pis baix, de 10,6 m, completament adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, equipats amb carregadors USB i molt silenciosos. El nou model disposa de 26 places assegudes, 51 dretes i 1 plaça per a cadira de rodes. 

Butlletí