L'Ajuntament de Santa Perpétua instal·la la primera estació de recàrrega bidireccional

Font: Ajuntament de Santa Perpétua

30/01/2019 - 12:13

L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda ha instal·lat la primera estació de recàrrega pública V2G a Catalunya que permetrà, a més de carregar vehicles elèctrics, extreure l’energia del cotxe per injectar-la al consum d’un edifici. Es tracta d’una estació V2G que permet extreure l’energia d’un vehicle elèctric per injectar-la al consum de la xarxa de l’edifici de Desenvolupament Local

 

L’equip, de la companyia Magnum Cap, s’ha instal·lat al costat de l’edifici de Desenvolupament Local, en el complex Granja Soldevila. L’objectiu a mig termini és generar els continguts formatius sobre les xarxes elèctriques intel·ligents vinculades a la mobilitat elèctrica, segons han explicat des de la Regidoria de Desenvolupament Local.
L’actuació s’emmarca en el projecte Sistema integral avançat per l’autogestió energètica (SAVIES) que consisteix en desen­volupar una microxarxa elèctrica intel·ligent i integrada i amb l’objectiu que l’edifici sigui menys depenent de la xarxa elèctrica convencional amb la incorporació de sistemes d’autoproducció d’energies renovables o sostenibles i amb la presència de vehicles elèctrics connectats a l’edifici.

El sistema V2G (Vehicle to grid, en anglès) permet que les bateries dels vehicles, tant elèctrics com híbrids endollables, funcionin en dues direccions, de manera que per una banda es poden carregar amb normalitat, però per l’altra també poden redirigir l’energia del cotxe per injectar-la a la xarxa elèctrica.

Relacionats

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Article

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Butlletí