TMB ha provat un prototip d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Font: TMB

09/01/2019 - 10:15

El vehicle, cedit per Ayats, ha estat circulant uns mesos sense passatgers per verificar la seva adequació al servei urbà i l'autonomia de les bateries. El departament d'Enginyeria de Bus va finalitzar la setmana passada les proves de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma catalana Ayats, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que ha estat a prova és una variant del model Bravo IR City, de 13,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics de 200 kW i bateries d’ió liti de 300 kWh, tots de la firma Actia. Les proves han consistit a comprovar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera.

El test del Bravo IR City elèctric s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Aquesta iniciativa compta amb dos objectius principals: facilitar que els infants i joves puguin anar a peu a l’Institut Escola Els Tres Pins per uns itineraris agradables i segurs, i promoure la pacificació del trànsit a la zona de Mas Morera, reduint la contaminació i el soroll, i fent dels voltants de l’escola un espai de convivència i aprenentatge.

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Notícia

Amb l’entrada en servei dels nous vehicles, la H16 es convertirà en la primera línia d’alta demanda electrificada al 100% d’Espanya

Butlletí