El metro de Barcelona supera els 400 milions de validacions anuals i marca un nou màxim històric

Font: TMB. Transports Metropolitans de Barcelona

31/12/2018 - 12:42

La xarxa de metro de TMB va superar el passat 23 de desembre, la xifra de 400 milions de validacions acumulades des de l’1 de gener d’aquest any, cosa que confirma que a final de mes assolirà folgadament un nou màxim històric de passatge. L’anterior rècord correspon a l’any 2017, que es va tancar oficialment amb 390,4 milions de viatges.

L’ampliació de la xarxa (el 8 de setembre es va posar en servei la línia 10 Sud), l’augment d’oferta amb més trens en circulació i el creixement general de la mobilitat a l’àrea de Barcelona han fet possible que aquesta xifra de 390,4 milions de validacions s’igualés ja el dia 14 de desembre passat. Des d’aleshores, el metro ha anat sumant increments nets de passatge i avançant cap al màxim anual, que s’estima que acabarà situant-se a prop dels 407 milions el 31 de desembre, en funció del comportament dels pròxims dies. Això suposaria uns 17 milions més de validacions i un increment de l’ordre del 4,3%

A més, aquest 2018 el metro de Barcelona ha batut dos rècords més: el de validacions en un sol mes, 37,94 milions, l’octubre passat —amb l’ajuda d’un calendari favorable per l’alt nombre de dies laborables—, i el d’afluència en una sola setmana, que es va aconseguir la setmana del 9 al 15 d’abril, amb 8.876.776 validacions.

Per la seva banda, la utilització de la xarxa d’autobusos regulars de TMB també està experimentant un augment sostingut al llarg del 2018 i tot apunta que superarà la fita dels 202 milions de validacions a final d’any, gràcies a l’impuls que li estan donant les noves línies ortogonals i diagonals, definitivament implantades des del 26 de novembre. El màxim històric de referència —des de la integració tarifària— és el de l’any 2007, en què es van registrar 203,7 milions de viatges.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia
Segons un índex del navegador TomTom

Barcelona encapçala la llista de les ciutats més congestionades d'Espanya, ja que els conductors passen un 29% de mitjana de temps extra en embussos durant cada viatge, segons el TomTom Traffic Index 2018, un informe que detalla la situació del trànsit a 403 ciutats de 57 països de tot el món.

Notícia
Una mirada de betevé sobre la mobilitat metropolitana

El preu de l’habitatge, el disseny d’un urbanisme dispers i l’atracció econòmica de Barcelona són elements que condicionen els desplaçaments a la regió metropolitana.  Els efectes, però, ens han dut a una situació límit. La dependència del cotxe, l’absència crònica d’inversions en infraestructures de transport sostenibles i d’alta capacitat, afecten negativament la salut pública i l’entorn. betevé et convida a fer aquest trajecte per conèixer què passa.

Notícia

La reforma de la via Laietana n’ampliarà les voreres, tindrà espai per a la bicicleta, dos carrils de baixada (un per a busos i taxis) i un altre en sentit pujada limitat a 30 km/h per a busos, taxis i vehicles d’accés local. Així, aquest carrer passarà a ser de circulació general en sentit mar, ja que redueix els carrils de pujada fins a un. Aquest és el resultat del procés participatiu engegat amb veïns, comerciants i entitats per fer una via més habitable.

Butlletí