La Guàrdia Urbana de L’Hospitalet modernitza la seva flota de vehicles amb criteris ambientals

Ja s’ha renovat el 80 per cent dels vehicles patrulla i el 65 per cent de les motocicletes, amb la incorporació d’automòbils elèctrics i híbrids

Font: Ajuntament de L'Hospitalet

01/11/2018 - 18:22

La Guàrdia Urbana de L’Hospitalet està renovant i modernitzant la seva flota de vehicles policials, amb nous automòbils que són tècnicament més avançats i més ecològics. El parc mòbil de la policia local està fent una substitució gradual dels vehicles de gasolina o dièsel per vehicles elèctrics o amb motorització híbrida, que presenten, a més, tot un seguit de millores tècniques respecte als models substituïts, com ara els nous ponts de llum d’alta visibilitat a la part superior dels cotxes patrulla.

Aquesta setmana s’han incorporat 18 nous vehicles patrulla Toyota Prius Plus, híbrids, automàtics i amb assistència a la conducció, que se sumen a la recent  entrada en servei de 9 vehicles Citroën C-4 de gasolina i 3 Toyota Auris amb motorització híbrida. Això suposa una renovació del 80 per cent de la flota de vehicles patrulla, que compta amb 21 cotxes de motorització híbrida gasolina-elèctrica del total de 30 renovats.

L’alcaldessa, Núria Marín, i el tinent d’alcaldia de Seguretat, Convivència i Civisme, José M. García Mompel, han assistit avui a la presentació dels nous vehicles. Marín  ha destacat “la modernització de la flota, així com la decidia aposta per una mobilitat sostenible a L’Hospitalet”. L’alcaldessa ha afegit que “a més de reduir les emissions de gasos contaminants i de soroll, l’ús d’ aquests nous vehicles comportaran també un important estalvi de combustible”.

També en les escúters s’ha fet recentment una àmplia renovació. S’han substituït 16 de les 25 escúters de gasolina per motocicles elèctriques d’altes prestacions, la qual cosa suposa el 65 per cent de renovació de la flota amb vehicles de zero emissions, silenciosos i amb diverses modalitats de conducció perquè s’adaptin a les diferents necessitats de patrullatge.

Aquestes renovacions recents se sumen a les que es van iniciar l’any passat amb la substitució de furgonetes de diferents unitats de la policia local (Intervenció, Atestats, Unitat de Trànsit), i continuaran els propers anys fins a completar la total renovació del parc mòbil de la Guàrdia Urbana.

Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de L’Hospitalet fa un pas més en la seva aposta per la mobilitat sostenible. A banda de la reducció en les emissions de gasos contaminats i de soroll, l’ús d’aquests nous vehicles comportarà també un important estalvi de combustible.

L’objectiu és substituir de manera progressiva els cotxes i les motocicletes de la policia local per vehicles elèctrics o híbrids, per fer més sostenible la mobilitat dels agents i contribuir a la millora mediambiental. La iniciativa s’inscriu en el marc del Pla de mobilitat urbana de L’Hospitalet (PMU) i del Pla d’acció per a la millora de la qualitat de l’aire de L’Hospitalet, documents que —amb l’horitzó del 2020— recullen un seguit d’accions per tal d’avançar cap a una mobilitat sostenible i una millora de la qualitat de l’aire que respirem. En definitiva, per avançar cap a una ciutat més eficient, amb menys emissions i que compti amb una millor qualitat de vida per a tothom.





 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Article

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Notícia

Amb l’entrada en servei dels nous vehicles, la H16 es convertirà en la primera línia d’alta demanda electrificada al 100% d’Espanya

Butlletí