Bona acollida de les noves línies de bus per accedir al Montseny

Font: Ferran Polo, Pol Purgimon. El 9Nou.cat

19/10/2018 - 12:02
Usuaris pujant al autobus. Pol Purgimon

Usuaris pujant al autobus. Pol Purgimon

Unes 350 persones van fer servir entre el 13 i el 15 d'octubre el nou servei d’autobusos que facilita l’accés amb transport públic al Montseny des de l’estació de Sant Celoni. La majoria d’usuaris es van concentrar divendres i dissabte. Diumenge, pel mal temps, la xifra va ser molt reduïda. El servei amb més demanda va ser el de Santa Fe.

Unes 350 persones van fer servir entre el 13 i el 15 d'octubre el nou servei d’autobusos que facilita l’accés amb transport públic al Montseny des de l’estació de Sant Celoni. La majoria d’usuaris es van concentrar divendres i dissabte. Diumenge, pel mal temps, la xifra va ser molt reduïda. “Aquests dies morirem d’èxit”, pronosticava un xofer d’un dels busos que divendres estrenava la ruta.

El servei amb més demanda va ser el de Santa Fe amb 285 passatgers que, entre divendres i dissabte, van pujar i baixar des del centre d’informació de Fogars. De fet, es va haver de posar un segon vehicle en alguna expedició de pujada al migdia. També en les darreres de retorn a la tarda, sobretot divendres perquè dissabte, pel mal temps, molts visitants van avançar la tornada al migdia. En aquesta línia, la demanda va quedar repartida de forma força equitativa entre els dos dies.

Cap a Fontmartina, van pujar unes 35 persones i van baixar-ne una cinquantena perquè van fer ús del servei un grup d’excursionistes que només van baixar. La demanda va ser més gran divendres.

Del global de passatgers, un centenar de persones van fer el recorregut que uneix l’estació de Sant Celoni amb el punt d’informació de Fogars, on cal fer transbordament. Les dues línies d’autobús estan gestionades per Sagalés, que n’és el concessionari.


 

Relacionats

Opinió

La carretera també és paisatge. I ho és perquè al segle XXI, el paisatge no és cap arcàdia, sinó qualsevol part del territori tal i com la percep la població, el caràcter del qual és el resultat de l’acció i la interacció de factors naturals i/o humans.

Article

La nova Llei de Canvi Climàtic i Transició Energètica té per objectiu global arribar a la naturalitat climàtica el 2050 amb una energia 100 % elèctrica. Què implica l’entrada en vigor d’aquest text? Ho desgranem a continuació.

Notícia

La Via Verda del Vallès abasta un total de 17 km, que van des del peu de La Mola fins a les portes del parc de Collserola, en un espai del qual també forma part l'Anella Verda. Aplega al seu pas els terrenys agroforestals que hi ha entre els sistemes urbans del riu Ripoll-Besos i de la Riera de Rubí- Llobregat; les planes que hi ha entre Sabadell i Terrassa; la Serra de Galliners, entre Rubí i Sant Quirze del Vallès; i també les que hi ha entre Cerdanyola i Sant Cugat.

Butlletí