Els patinets i motocicletes elèctrics es consoliden per a la mobilitat urbana

Font: betevé

13/10/2018 - 12:36

L’ús de vehicles elèctrics ha crescut exponencialment a les grans ciutats en els darrers tres anys. L’última gran novetat ha estat el patinet elèctric, que s’ha convertit en l’autèntic rei de la mobilitat a Barcelona arran del creixement de la xarxa de carrils bici. Aquests patinets han tingut un paper important a la fira EXPOelèctric, que ha celebrat enguany la vuitena edició al passeig de Lluís Companys. Aquesta vegada, els mitjans de transport de petites dimensions han pres protagonisme als cotxes. Això, segons els experts, és perquè estan pensats expressament per a desplaçaments curts i urbans. Són una alternativa econòmica al cotxe però també al transport públic.

Un altre sector que ha experimentat un creixement important ha estat el de les motos elèctriques. Les principals marques asseguren que les vendes estan més encarades a empreses i grans flotes que no pas als usuaris particulars. Tot i això, creuen que el creixement de les plataformes d’ús compartit com e-Cooltra o Yugo també ajudaran a fomentar que moltes persones optin per comprar-se una motocicleta elèctrica.

L’autonomia toca sostre
El preu dels vehicles elèctrics és superior al dels que funcionen amb combustió, però els fabricants subratllen l’estalvi en carburant i també en els impostos com una forma ràpida d’amortitzar-los. Aquesta és, precisament, la mentalitat que va dur el primer vehicle 100 % elèctric al sector del taxi.

Actualment, les marques treballen amb bateries que asseguren una autonomia d’entre 350 i 500 quilòmetres per als cotxes. Una distància que els professionals consideren suficient sempre que les administracions i companyies d’electricitat fomentin la instal·lació de punts càrrega en carreteres i autopistes, una idea encara llunyana però que compten que es faci realitat en un període de tan sols dos anys.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí