El Port de Barcelona s'adhereix a Railgrup per potenciar la seva estratègia ferroviària

24/05/2018 - 16:51

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el president del Railgrup, Enric Ticó, han formalitzat aquest 24 de maig l’adhesió de la instal·lació portuària al clúster ferroviari. Amb la incorporació del Port de Barcelona, Railgrup suma un agent clau per impulsar el transport de mercaderies en tren. Fundat l’any 2002, Railgrup és el clúster en mobilitat ferroviària líder en tecnologies i innovació que integra el coneixement, l’experiència i els projectes de més de 85 empreses i entitats vinculades al sector ferroviari.

Per la seva banda, el Port de Barcelona, que el passat 25 d’abril va aprovar en el seu Consell d’Administració la seva incorporació a Railgrup, ha fet durant les darreres dècades una aposta ferma per la distribució ferroviària de les mercaderies. Amb una important inversió en infraestructura ferroviària i amb una creixent oferta de serveis que connecten el Port de Barcelona en tren amb punts clau de la península Ibèrica i Europa, la instal·lació ha aconseguit incrementar de manera molt significativa el transport de mercaderies en tren. Així, la quota ferroviària de contenidors del Port de Barcelona (percentatge de contenidors que arriben o surten del recinte portuari en tren) ha passat del 2,5% (2006) al 14% (2018). En el cas dels vehicles, la quota ferroviària supera ja el 33%.

“Volem seguir millorant la nostra connectivitat ferroviària –tant pel que fa a accessos com a connexions amb els punts clau del hinterland-, per donar servei a un mercat cada cop més extens i per contribuir a fer cadenes logístiques més eficients i sostenibles. La nostra adhesió al Railgrup forma part d’aquesta estratègia”, ha declarat el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra.

Col·laboració amb actors estratègics
La integració al clúster ferroviari permetrà al Port de Barcelona col·laborar amb més de 85 organitzacions vinculades a diferents àmbits del sector, com ara operadors ferroviaris, carregadors, fabricants de maquinària i components, proveïdors de serveis, firmes d’enginyeria i consultoria, i universitats i centres d’investigació, entre d’altres. Amb aquesta col·laboració, la instal·lació portuària pretén potenciar encara més la seva accessibilitat ferroviària –tant a nivell d’infraestructures com en l’àmbit operatiu i comercial-, amb l’objectiu de consolidar-se com el principal hub intermodal del sud d’Europa.

“Tenir un nou canal de comunicació i relació amb agents clau del sector ferroviari ens permetrà avançar en la nostra estratègia, estar informats de les nous desenvolupaments i participar en projectes per potenciar la competitivitat del ferrocarril”, ha afegit Cambra.

El president de Railgrup, Enric Ticó, ha afirmat que “amb aquesta incorporació reforcem el creixement no només quantitatiu sinó qualitatiu del clúster”. En aquest sentit ha afegit que “és important que els ports estiguin presents en els llocs clau de decisió del futur del ferrocarril, perquè aquest és, a la vegada, el gran impulsor del creixement del negoci portuari”.

Railgrup es va fundar l’any 2002 amb l’objectiu de fer més competitiva la mobilitat ferroviària i de potenciar les oportunitats de negoci entre els seus socis mitjançant la cooperació tecnològica.


 

Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Article

 

El nou carril bici d'Igualada guanya el premi Mobilicat a la millor iniciativa en mobilitat sostenible del 2023.

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Article

Impuls de les vies verdes des de les administracions catalanes per fomentar la mobilitat sostenible

Butlletí