Consens entre els municipis metropolitans per connectar el tramvia per la Diagonal

Font: Info Barcelona

10/04/2018 - 12:50

El projecte de connexió del tramvia per la Diagonal té el suport de la ciutadania, les entitats i els alcaldes i les alcaldesses de l’àrea metropolitana, que reclamen consens polític perquè s’aprovi la primera fase d’ampliació entre la plaça de les Glòries i Verdaguer. El nou tram permetria la connexió amb quatre línies de metro i quinze d’autobús i contribuiria a una mobilitat més saludable i eficient.

 

La plataforma ciutadana Unim els Tramvies ha convocat els alcaldes i les alcaldesses dels municipis de l’àrea metropolitana en un acte de reivindicació de la connexió del tramvia per la Diagonal. Representants i actors vinculats al projecte han fet plegats el trajecte del Trambesòs entre les Glòries i els jardins de Ca l’Aranyó per mostrar el consens social i metropolità entorn de la proposta d’ampliació del tramvia fins a Verdaguer.

Aquest nou tram suposaria la primera fase de la connexió del tramvia entre les places de les Glòries i Francesc Macià. La seva aprovació depèn de la votació dels grups municipals, que es durà a terme en la sessió del Plenari extraordinari de demà.

La connexió entre les Glòries i Verdaguer es concretaria en un tram d’1,8 quilòmetres, un recorregut que es completaria en set minuts. L’ampliació de la xarxa de tramvia del Trambesòs suposaria un increment del volum de viatgers d’un 58%, uns 18.300 nous usuaris. A més, les tres parades i l’intercanviador del nou tram connectarien amb quinze línies d’autobús i amb les línies de metro L1, L2, L4 i L5, a més de les línies T4, T5 i T6 de l’actual tramvia.

L’ampliació del tramvia fins a Verdaguer milloraria la mobilitat metropolitana, especialment amb les ciutats de Sant Adrià de Besòs i Badalona, que representen 107.000 i 36.000 desplaçaments, respectivament. Així mateix, les obres permetrien la pacificació de la Diagonal en aquest tram, amb l’ampliació de l’espai per a vianants i ciclistes i la inclusió de zones verdes. L’impuls a mitjans de transport públic com el tramvia contribueix a consolidar un model de mobilitat més saludable i sostenible.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha formalitzat la compra de 36 autobusos estàndard de 12 metres d'hidrogen, a més de dos vehicles articulats, que serien els primers articulats d'hidrogen a circular a tota Espanya. Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB i està finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc dels fons Next Generation
 

Notícia

El Departament destina 32,5 MEUR al Programa d’autogeneració i sobirania energètica en la xarxa viària de la Generalitat, que és la principal infraestructura de mobilitat de Catalunya. Quan estiguin totes instal·lades, les plaques permetran generar els21,4 GW/h d’energia que cada any requereix la xarxa de carreteres.

Butlletí