S’estrena la Websèrie Objectiu #Rezero, on cinc famílies accepten no produir escombraries en 30 dies

Font: Rezero

15/01/2018 - 19:21

Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M i que es s’ha estrenat aquest 15 de gener pel canal de youtube de Rezero.

En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc. 

Aquesta sèries vol conscienciar la quantitat de residus que genera cada família al nostre país. Les dades són: 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya. Segons Rezero, l'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, ambiental i per a la salut de les cinc famílies.


Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país. Aquesta websèrie Objectiu #Rezero, és l’eix central de la campanya Jo Soc Coco.

Amb Jo Soc Coco, les segueixen realitats quotidianes per difondre els valors i la informació pràctica sobre l’estil de vida residu zero. Es vol empoderar i capacitar la ciutadania envers la reducció de residus i la reutilització.

La campanya compta amb la col·laboració de l’Agència de Residus de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, així com el suport de les empreses i entitats MOONCUP, Roll’eat, Valira, Bitsybags, ADZNadons, Ecoreciclat, Abacus cooperativa i la cooperativa Opcions. 



 

Categories: 

Relacionats

Notícia

La innovadora iniciativa per reutilitzar gots a Aarhus, l’impost afegit en comprar envasos d’un sol ús de Tübingen i l’estratègia de Tallin per reduir els residus en esdeveniments públics, protagonistes a la segona jornada del #wasteinprogress. 

Notícia

Mollet del Vallès ha estat nominat com a finalista al Premi Europeu de la Prevenció de Residus (EWWR) 2024 en la categoria d’Administració Pública per la seva iniciativa “Dia lliure d’envasos d’un sol ús al Mercat Municipal”.

Article

La Mancomunitat Penedès-Garraf inicia una campanya per abordar la problemàtica del residu tèxtil als municipis del territori. Amb la campanya "Està de Moda", es busca informar i conscienciar sobre la importància de reduir, reutilitzar i reciclar les peces de roba per mitigar l'impacte ambiental.

Butlletí