Les persones que van en bicicleta a la feina tenen menys risc de patir estrès

Un nou estudi d'ISGlobal subratlla el paper d'aquest mitjà de transport per millorar la salut pública i el benestar a les ciutats
12/09/2017 - 21:12

Les persones que es desplacen amb bicicleta per anar a treballar o a estudiar tenen menys risc de patir estrès que les que es mouen mitjançant un altre mitjà de transport, segons un nou estudi d'ISGlobal, centre impulsat per l'Obra Social "la Caixa".

La recerca, publicada a la revista BMJ Open, destaca que les persones que es desplacen amb bicicleta a la feina o al centre d'estudis com a mínim un cop per setmana tenen un 20% menys de risc de patir estrès que les que no pedalegen mai. En concret, les persones que van en bicicleta quatre dies a la setmana redueixen el risc d'estrès fins al 52%, en comparació amb les que no pedalegen mai.

En general, les persones utilitzen més la bicicleta quan els desplaçaments són més curts, i quan tenen estacions de bicicletes públiques a prop dels seus domicilis i centres de treball o estudi. A més, els resultats de la recerca mostren que el risc de patir estrès és menor quan l'entorn urbà és més amigable per anar amb bicicleta, per exemple quan hi ha estacions públiques properes i carrils bici. D'aquesta manera, l'estudi conclou que un disseny de l'entorn urbà que tingui en compte la bicicleta pot potenciar l'ús d'aquest mitjà de transport i reduir el risc d'estrès.

L'estudi, que s'emmarca en el projecte TAPAS, es va realitzar a partir de qüestionaris telefònics a prop de 800 persones adultes i sanes de la ciutat de Barcelona, ​​d'entre 18 i 69 anys, que estudien o treballen.

"Es tracta del primer estudi que se centra en la relació entre els desplaçaments amb bicicleta i l'estrès autopercebut", explica Ione Avila-Palencia, investigadora d'ISGlobal i primera autora de l'estudi. "Tenim una societat bastant estressada i les conclusions d'aquesta publicació assenyalen que la bicicleta pot ajudar a reduir els nivells d'estrès en la població", afegeix la investigadora.

Mark J. Nieuwenhuijsen, director de la Iniciativa de Planificació Urbana, Medi Ambient i Salut d'ISGlobal, destaca que "aquests resultats suggereixen que els responsables polítics han de promoure l'ús de la bicicleta i prioritzar-la en la planificació urbana i de transports per reduir els nivells d'estrès i millorar la salut pública i el benestar".

Referència:

Avila-Palencia I, de Nazelle A, Cole-Hunter T, Donaire-Gonzalez D, Jerrett M, Rodriguez DA, Nieuwenhuijsen MJ. The relationship between bicycle commuting and perceived stress: a cross-sectional study. BMJ Open. 2017 Jun 23;7(6):e013542.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

Un servei 24 hores, 365 dies a l’any, 250 bicicletes i 21 estacions repartides per la trama urbana. Les dades de l’estrena de la primera fase del servei públic de bicicleta compartida impulsat des de l’Ajuntament de Reus amb l’encàrrec a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.

Acte
03/06/2024 - 00:00
Article

L’AMB, en col·laboració amb Movement, desde 2018 tira endavant els Premis Bicimpuls que són un reconeixement a les entitats metropolitanes que dediquen el seu treball i esforços per la promoció de la bicicleta a la Metròpolis Barcelona. Així, enguany, els premis Bicimpuls arriben a la seva sisena edició. Les candidatures estan obertes obertes fins al 14 de gener.

Butlletí