Completada la primera fase del "Gastrofira" un projecte per quantificar el malbaratament alimentari a la Fira de Barcelona

Font: eu-refresh.org

06/04/2017 - 12:40

A principis de 2017 s'ha realitzat la primera fase del projecte pilot "Gastrofira", consistent en una quantificació del rebuig alimentari generat en el servei de càtering de la Fira de Barcelona durant la celebració d'una important fira internacional.

Per tenir una visió global, s'ha tingut en compte tant el malbaratament generat en cuina com el generat pels comensals. Aquesta primera quantificació servirà de línia base per mesurar l'impacte positiu de certes intervencions que es realitzaran en properes fires.

Durant els propers mesos, l'equip de Gastrofira conjuntament amb CREDA-UPC-IRTA seguiran definint tant els propers esdeveniments a quantificar com les possibles intervencions a realitzar per reduir el malbaratament alimentari del servei.

El primer projecte pilot de la Plataforma REFRESH a Espanya: Gastrofira
Gastrofira és el servei de càtering de la Fira de Barcelona, ​​i presta servei a esdeveniments de rellevància tant nacional com internacional. Actualment es troba en procés de dissenyar un pla integral de sostenibilitat per millorar la seva eficiència en els vectors ambientals que es veuen afectats per la seva activitat. Una de les seves línies d'actuació serà el malbaratament alimentari.

A l'estiu de 2016, Gastrofira va manifestar la seva voluntat d'entrar a formar part de la Plataforma REFRESH a Espanya i de convertir-se en un projecte pilot, consolidant-se com el primer servei de càtering de grans esdeveniments comopromes públicament amb el malbaratament alimentari



 

Categories: 

Relacionats

Article

La Conferència "Tinguem Cura del Planeta" celebra la seva 10a edició reivindicant el paper decisiu del jovent per transformar el món.

Article

El Pacte de Viladecans pel Clima posa en marxa 8 accions per fer front al malbaratament alimentari

Article

S'ha celebrat la 3a Edició dels Premis Rezero Balears, uns guardons que posen de manifest el poder transformador de les actuacions de prevenció de residus impulsades a Balears a l’hora que puguin servir d’inspiració per a altres iniciatives.

Butlletí