TERSA invertirà deu milions d’euros per reduir les emissions d’òxid de nitrogen a Sant Adrià del Besòs

La companyia pública ha aprovat el projecte per a la millora de les emissions d’òxids de nitrogen a la planta de valorització energètica

Font: El Digital de Barcelona

10/01/2017 - 11:16

La companyia pública Tractament i Selecció de Residus SA (TERSA), especialitzada en seleccionar, tractar, controlar, gestionar i valoritzar els residus municipals en l’àmbit metropolità, ha aprovat un projecte per instal·lar un nou sistema que permetrà reduir les emissions d’òxid de nitrogen, un dels elements contaminants que es troben en l’aire de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Es preveu que les emissions passin dels 123,8 mil·ligrams per metre cúbic als 80.

 

Aquest projecte es farà a la planta que TERSA té a Sant Adrià de Besòs, on es tracten els residus a través de la combustió per aprofitar l’energia que es genera per produir vapor i electricitat, un procés que s’anomena valorització energètica. La planta de Sant Adrià genera anualment 200.000 MWh, és a dir, l’equivalent al consum de 100.000 persones en un any.

La planta compleix la normativa actual pel que fa a emissions, però amb l’aprovació d’aquest projecte, que es licitarà al llarg del 2017, s’avança a la normativa que Europa preveu implantar. Aquesta reducció d’emissions es farà gràcies a un sistema catalític, que també redueix les emissions de dioxines i furans.

La mesura s’emmarca en el programa per reduir la contaminació de l’aire, que a més del sector industrial, preveu accions encaminades a reduir el trànsit rodat a la ciutat i promoure el transport públic i la mobilitat amb bicicleta, entre altres.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí