Es tracta de dos vehicles articulats de 18 metres que formen part del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus Sistem), un programa europeu que fa proves en deu ciutats amb diferents models d’autobusos elèctrics i híbrids amb l’objectiu d’innovar en tecnologies netes aplicades en el transport urbà.
Els nous vehicles a prova són dos autobusos articulats del model Solaris Urbino E, els primers busos elèctrics purs de 18 metres que existeixen a Espanya. Aquests autobusos es podran carregar en ruta en una estació construïda especialment per Endesa a la Zona Franca, a prop del final de la línia en què prestaran servei.
Aquests dos autobusos començaran ara a circular sense usuaris per efectuar-hi els ajustos necessaris, i es preveu que al novembre comencin a prestar servei amb passatgers. Posteriorment, TMB construirà una segona estació de càrrega ràpida a la zona del Fòrum, que completarà el subministrament d’energia dels dos autobusos en ruta i permetrà que s’integrin amb normalitat en la línia.
Les dades extretes d’aquests dos autobusos s’analitzaran en el marc del projecte ZeEUS i serviran per ajudar els fabricants a millorar-ne les prestacions. De fet, ara s’inicia una segona fase de proves, ja que el 2014 van començar a circular en les línies 20 i 34 de TMB dos autobusos elèctrics del model Iritzar i2e de 12 metres, que han recorregut 55.000 quilòmetres cadascun i s’han fet servir en diferents activitats de difusió.