Els horts escolars de Les Franqueses connecten experts i professorat

Font: Ajuntament de Les Franqueses del Vallès
31/05/2016 - 08:49

Un grup format per professorat, experts hortolans i persones voluntàries de l’associació Harmonia 2.0 ha recorregut els horts de les escoles i instituts de les Franqueses per compartir-ne experiències i enriquir-se amb els coneixements i mètodes de cadascun dels centres.

 

Dilluns 23 de maig al matí, l’associació de voluntariat educatiu i cultural Harmonia 2.0 va organitzar un recorregut pels horts escolars de les Franqueses. La iniciativa, que ja es va dur a terme amb èxit el curs passat, posa en contacte escoles i instituts per compartir l’experiència de gestionar un hort.

L’objectiu de la volta pels diversos centre educatius del municipi era donar a conèixer diferents maneres de gestionar l’espai de què es disposa (rec, compostador, eines, període de vacances...); contrastar diferents maneres de distribuir les responsabilitats de l’hort entre l’alumnat (càrrecs i rotacions); compartir iniciatives i recursos educatius que genera l’activitat; valorar l’imacte de la gestió de l’hort al projecte educatiu del centre; etcètera.

En el recorregut hi eren presents alguns membres d’Harmonia 2.0 –hortolans voluntaris com Pere Rosàs, que es fa càrrec de la coordinació dels horts– i un representant de cada escola i institut. També els va acompanyar Joan Manel Riera, de l’Escola de Natura del Corredor, amb qui ja es va realitzar una trobada formativa el desembre passat a l’Escola Guerau de Liost. La ruta va tenir lloc entre les 9 i les 13 h i va passar per l’Institut Lauro, l’Escola Guerau de Liost, l’Escola Joan Sanpera i Torras, l’Escola Camins i l’Institut El Til·ler.

Durant l’any i de manera freqüent, membres d’Harmonia 2.0 col·laboren activament amb el manteniment dels horts i la seva millora i creixement. Així doncs, els tutors o tutores i l'alumnat reben el suport constant de l'associació. Per tal d'enriquir encara més aquestes col·laboracions, Harmonia 2.0 va proposar recórrer de prop cada hort en grup.

L’hort, pedagogia multidisciplinar

Cada centre escolar treballa diversos aspectes a partir de cultivar el seu propi hort. L’activitat vol enriquir i engrescar els alumnes a través del treball en equip, les bones pràctiques, la observació i planificació com a metodologies, l’adquisició de coneixements de tota mena, actitud de respecte cap a a la natura, l’alimentació sana, l’aprofitament de recursos o el treball manual, entre molts altres.

Des d’Harmonia 2.0 es valora molt positivament la feina que fa cada escola i institut de les Franqueses amb qui col·labora, ja que cadascun enfoca l’activitat de manera diferent i amb alumnes també diversos, d’entre P4 i 4t d’ESO. Als horts s’hi sembra i s’hi planta una àmplia varietat d’aliments, segons cada centre i segons el temps (faves, pèsols, col, coliflor, raves, pastanagues, remolatxes, cebes, porros, alls, enciams, escaroles, bleda, espinac, mongeta, patata, tomàquet, albergínia, pebrots, carbassó, maduixa, etcètera).


 

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Mollet del Vallès ha habilitat a l’escola Cal Músic un nou refugi bioclimàtic, que s’afegeix al primer creat al municipi, a l’escola Joan Salvat Papasseit. Els refugis bioclimàtics representen un espai d’alimentació per a espècies beneficioses, generant un hàbitat amb un equilibri ecosistèmic

Article

L'Ajuntament de Martorelles i la Biblioteca municipal s'han sumat a un projecte afavoreix el coneixement i la col·laboració de la ciutadania en la protecció dels cursos fluvials de les conques del Besòs i la Tordera. S'afegeixen a altres 11 municipis de les conques que participen al projecte durant l'any 2024.​

Notícia

Després d’acceptar la proposta que l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, ha fet als joves regidors i regidores que aquest curs formen part del Consell dels Infants de Mollet del Vallès (CIM), a partir d’avui començaran a treballar per contribuir a minvar els efectes de l’emergència climàtica

Butlletí