XIII Cursa de Transports de Barcelona: La bicicleta s’imposa en temps a pràcticament totes les rutes

PTP (Associació per la Promoció del Transport Públic) i BTV

27/09/2016 - 17:26

La bicicleta ha estat el vehicle més ràpid en nou dels 10 districtes que han participat en la Cursa de Transports de Barcelona, que organitza cada any l'associació Promoció del Transport Públic (PTP). La moto n'ha estat la guanyadora a Sant Andreu. En aquesta 13a edició la sortida ha estat simultània des dels districtes de la ciutat cap a una única destinació: la superilla del Poblenou.

 

Enguany la Cursa de Transports de Barcelona de PTP ha coincidit amb el Dia sense Cotxes i s’ha convertit en una activitat més d’aquesta jornada reivindicativa.

El vehicle més ràpid de la cursa ha estat la bicicleta procedent de Gràcia, amb un trajecte de 14 minuts. Les dues rodes sostenibles també han fet podi en vuit districtes més, una ha estat una bicicleta del Bicing. L’altre vehicle que ha resultat guanyador ha estat la moto a Sant Andreu. La persona que ha viatjat amb autobús procedent de Sarrià – Sant Gervasi ha estat l’últim participant a arribar d’aquesta 13a edició. La lectura que en fan els organitzadors és que enguany ha estat un èxit del transport més sostenible.

L’any passat la moto va guanyar la Cursa de Transport de PTP, que, en aquella ocasió, consistia a recórrer l’avinguda Diagonal de cap a cap. El més lent va ser l’autobús, que va trigar més que el cotxe privat a fer un trajecte de 10 quilòmetres. Fa dos anys els patins i la bicicleta van liderar el podi d’aquesta cursa, que ja és tota una tradició per reivindicar la mobilitat sostenible.

 


Categories: 

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Article

La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.

Butlletí