Viladecans crea una superilla de vianants de més de quinze hectàrees els caps de setmana

Font: Ajuntament de Viladecans

12/05/2020 - 12:22

Viladecans ha posat en marxa una superilla de vianants a cavall entre dos dels barris més densament poblats de la ciutat, l’Eixample i La Montserratina  –situats al centre geogràfic del nucli urbà i on hi ha una part important de l’activitat comercial local–. Davant el procés de desescalada del confinament per la COVID-19, l’Ajuntament ha decidit engegar aquesta prova pilot per donar més espai als i les vianants en una zona profusament poblada i amb voreres en molts casos estretes, i també afavorir la connexió amb els principals espais d’esbarjo de l’entorn per al passeig.

Per donar forma a aquesta illa, l’Ajuntament obrirà a la ciutadania els caps de setmana, des de les 10 hores de dissabte a les 22 del diumenge, les calçades de tres carrers que travessen el centre de la ciutat –Mare de Déu de Montserrat, Salvador Baroné i Canonge Doctor Auguet– i un tram d’altres set carrers perpendiculars. En total, 3,8 km de longitud de carrers, als quals s’ha de sumar l’eix de vianants ja existent del carrer del Doctor Reig, situat al bell mig d’aquesta superilla i que enllaça amb l’eix de vianants del Barri Antic. 

Aquesta superilla de vianants connecta quatre zones verdes de la ciutat: el parc del torrent Ballester, la plaça de la Constitució, la plaça de Salvador Allende i el Parc de la Riera de Sant Climent. Permetrà evitar l’acumulació de veïns i veïnes que usen aquests quatre espais, ja que aquests carrers no només actuen com a eixos connectors d’aquests espais, sinó que també seran eixos per al gaudi dels veïns i veïnes. 

En aquesta superilla, només hi podran circular els vehicles residents amb aparcament soterrat, a una velocitat molt reduïda de 10 km/h. Aquests hauran d’entrar i sortir de la superilla per set punts de control habilitats al seu perímetre. Aquest primer cap de setmana no s’obligarà a retirar els vehicles que ja hi fossin aparcats al carrer, però l’objectiu de la mesura és que es faci així per ampliar al màxim l’espai per a vianants i, per això, es demanarà la màxima col·laboració ciutadana amb una campanya informativa a càrrec de les Agents Cíviques.

 

Una superilla de dos quilòmetres de perímetre

La nova superilla de vianants està formada per 26 illes, que sumen una superfície total de 15,3 hectàrees –l’equivalent a vuit illes de l’Eixample de Barcelona–, i té un perímetre de dos quilòmetres. L’espai es pot consultar en un plànol virtual en el següent enllaç.

El barris de l’Eixample-Centre i la Montserratina són, de llarg, els més poblats de la ciutat. Hi resideixen gairebé 18.000 persones, el 27 % del veïnat del municipi, tot i significar l’11,2 % de la superfície residencial de la ciutat. Així, la seva densitat d’habitants multiplica per 2,5 la mitjana local –arribant a ser sis vegades superior a la de zones com l’Alba-rosa-Can Guardiola o Can Palmer-Can Batllori–.

Aquesta nova superilla facilita a la població no només mantenir el distanciament social al carrer, sinó també apropar-se amb seguretat fins als principals eixos verds i d’esbarjo a banda i banda d’aquesta zona central de la ciutat: el parc del Torrent Ballester, a l’oest, i els parcs de la Riera de Sant Climent i de la Torre-roja, i la plaça de Salvador Allende, a l’est, i la plaça de la Constitució, al nord.


 

Relacionats

Article

Sant Feliu crea el seu propi plànol metrominut per fomentar la mobilitat a peu. El metrominut és un esquema de la ciutat visualment semblant a un mapa del metro i serveix per mostrar recorreguts a peu entre diferents punts i equipaments de la ciutat. Cada recorregut ve acompanyat amb la distància aproximada entre els dos punts que connecta i del temps de trajecte a peu.

Article

Amb el començament del nou curs escolar, es posarà en marxa la xarxa de Camins Escolars de Montmeló, un projecte triat per la ciutadania de Montmeló en els Pressupostos Participatius 2018, que possibilitarà als infants i a les famílies un recorregut més lliure de trànsit rodat.

Notícia

L’Ajuntament adequarà, com a prova pilot, nous espais per a vianants i bicicletes per garantir les distàncies de seguretat arran de la COVID-19. S’avança així, amb la posada en marxa de l‘Anella de Mobilitat Verda. Un pla d’acció de mesures que dona prioritat als desplaçaments a peu i als mitjans de transport sostenible. En aquest sentit, cal recordar que ja hi ha estudis que afirmen que la contaminació atmosfèrica agreuja la gravetat de la malaltia.

Butlletí