Via Laietana, Sants-Creu Coberta i el passeig de Sant Joan, definitivament sense cotxes tots els cap de setmana

06/07/2020 - 10:30

A partir del dissabte 3 d’octubre la via Laietana, l’eix Sants-Creu Coberta, el passeig de Sant Joan i el carrer de Pi i Margall estaran tallats al trànsit cada cap de setmana. L’alcaldessa, Ada Colau, ha anunciat que l’Ajuntament farà permanents alguns dels talls programats durant el desconfinament de la crisi del coronavirus, en el marc del programa Obrim carrers que va quedar en punt mort arran de l’estat d’alarma.

“Aquestes mesures no tenen marxa enrere, no podem seguir amb els nivells de contaminació que tenim”, ha avisat Colau. L’alcaldessa també ha lamentat que amb la reactivació de Barcelona després del confinament “veiem com tornen a pujar els indicadors de contaminació, i no ens ho podem permetre”.

Horaris dels talls

Els talls començaran dissabte al matí i s’allargaran fins diumenge al vespre, amb l’excepció de la via Laietana. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que s’hi tallarà el trànsit de 15 a 21 h el dissabte -perquè els compradors del Mercat de Santa Caterina hi puguin arribar en cotxe- i tot el dia diumenge.

A banda de les actuacions que es faran cada cap de setmana, l’Ajuntament també ha anunciat els talls següents:

  • carrer Gran de Gràcia: un cap de setmana al mes, horari ininterromput entre dissabte i diumenge
  • rambla de Fabra i Puig i rambla de l’Onze de Setembre: un cap de setmana al mes (15 h – 21 h)
  • carrer d’Aragó: un cap de setmana cada tres mesos

També es mantindran 34 dels 50 itineraris segurs als barris perifèrics (és a dir, la pacificació d’alguns carrers secundaris perquè hi transitin els vianants). En aquest sentit, els talls es faran permanents amb senyalització horitzontal i vertical, no amb les tanques que s’hi han posat les darreres setmanes. Només hi podran accedir els cotxes dels veïns.

 

Ampliació de voreres al centre

El paquet de mesures per a la Barcelona postcovid inclou altres actuacions en la via pública. D’una banda, s’implantarà un carril bici al carrer d’Aragó i, de l’altra, l’ampliació d’algunes voreres al centre de la ciutat.

Janet Sanz ha explicat que a la ronda de la Universitat es farà una actuació tàctica (és a dir, se n’ampliaran les voreres amb pintura i altres elements, com ja s’ha fet al carrer del Consell de Cent, per exemple) perquè “hi ha una pressió sobre les voreres molt fortes i l’espai per als cotxes és massa gran”. Es guanyaran cinc metres de vorera.

A poca distància, al carrer de Pelai, també hi haurà voreres més amples. En aquest cas l’Ajuntament aprofitarà les obres que estan fent Adif i la Generalitat al subsol i també ampliarà les voreres amb una actuació tàctica. Sanz ha explicat que “veiem l’oportunitat per reendreçar la circulació” i que en aquest carrer es guanyaran 3.000 m² d’espai públic.


 

Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Article

La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.

Article

El Barcelona Green Deal és l’agenda urbana i econòmica per fer, en els propers deu anys, una ciutat més competitiva, sostenible i equitativa, adaptada a reptes com les transicions ecològica i digital, que s’han vist accelerats per la pandèmia. El nou full de ruta consta de 38 mesures, entre les quals s’inclouen transformacions urbanes per revitalitzar o crear noves zones estratègiques d’activitat econòmica. Quines són?

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Butlletí