Sant Feliu aposta per la mobilitat a peu amb el metrominut

Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

30/10/2019 - 12:30

Sant Feliu crea el seu propi plànol metrominut per fomentar la mobilitat a peu. El metrominut és un esquema de la ciutat visualment semblant a un mapa del metro i serveix per mostrar recorreguts a peu entre diferents punts i equipaments de la ciutat. Cada recorregut ve acompanyat amb la distància aproximada entre els dos punts que connecta i del temps de trajecte a peu.

Aquests trams són acumulables per tal de poder fer estimacions de recorreguts més llargs i personalitzats. La iniciativa va ser ideada a Pontevedra l'any 2011 i ja s'ha implementat en nombroses ciutats europees amb molt bona acollida. Ara la capital del Baix Llobregat s'uneix a la llista de ciutats que aposten per la mobilitat a peu i que ja tenen el seu propi metrominut.

En el plànol metrominut s'han identificat els centres educatius i escoles bressol de la ciutat. També trobarem els parcs i zones verdes com el Parc Agrari, el Parc Llobregat, el Parc Nadal, el Parc Europa i el Parc Natural de Collserola. Les zones amb grans aparcaments així com les connexions amb altres municipis, també s'han incorporat.

Aquesta iniciativa no només busca convertir Sant Feliu en una ciutat més sostenible i amable amb el medi ambient, també busca que els trasllats a peu millorin la salut de la ciutadania i potenciïn el comerç i l'economia local.


 

Relacionats

Article

Viladecans ha posat en marxa una superilla de vianants a cavall entre dos dels barris més densament poblats de la ciutat, l’Eixample i La Montserratina  –situats al centre geogràfic del nucli urbà i on hi ha una part important de l’activitat comercial local–. Davant el procés de desescalada del confinament per la COVID-19, l’Ajuntament ha decidit engegar aquesta prova pilot per donar més espai als i les vianants en una zona profusament poblada i amb voreres en molts casos estretes, i també afavorir la connexió amb els principals espais d’esbarjo de l’entorn per al passeig.

Article

Amb el començament del nou curs escolar, es posarà en marxa la xarxa de Camins Escolars de Montmeló, un projecte triat per la ciutadania de Montmeló en els Pressupostos Participatius 2018, que possibilitarà als infants i a les famílies un recorregut més lliure de trànsit rodat.

Notícia

 

La Diagonal ampliarà els carrils bus, en detriment d'un carril per als cotxes, i la Gran Via desdoblarà el carril bus fins a Marina. A partir d’aquest octubre, el carrer d’Aragó tindrà carril bici. L’Ajuntament l’implantarà entre l’avinguda Meridiana i el carrer de Tarragona i serà unidireccional; en total farà 4,8 km de llarg. L’entrada en funcionament del carril bici d’Aragó comportarà l’eliminació d’un carril per als cotxes.

Butlletí