Quant ocupen 200 persones a la Diagonal?

La Plataforma 'Diagonal per a Tothom' demostra la capacitat de la mobilitat sostenible per fer front a la congestió urbana
Redacció
03/05/2010

Aquest diumenge 2 de maig la Plataforma "Diagonal per a Tothom" ha realitzat una demostració inèdita a Barcelona representant sobre l'avinguda de la capital catalana l'espai ocupat pel transport de 200 passatgers en diferents modes, contraposant el vehicle privat al tramvia i l'autobús. L'objectiu era demostrar la capacitat de la mobilitat sostenible per fer front a la congestió urbana una setmana abans de la votació per la reforma de la Diagonal.

Així, per a transportar aquests 200 passatgers van ser necessaris:

  • 175 cotxes, a raó d'1,2 ocupants per cada vehicle (mitjana de la Regió Metropolitana de Barcelona). Aquests vehicles, totalment aturats i pràcticament enganxats, van ocupar una superfície de més de 2.400 m2. La cua de vehicles va omplir els sis carrils centrals de la Diagonal des del carrer València fins el Passeig de Sant Joan, més de 160 metres de llargària de carrer per 15 metres d'amplada. Si haguessin estat en circulació, aquests vehicles haurien ocupat més de 7.800 m2.
  • 1 tramvia amb 200 passatgers (nominalment accepten 220 viatgers), amb una llargària de 32 metres, una amplada (gàlib dinàmic) de 3 metres i una ocupació estàtica de 100 m2. Si hagués estat en circulació hauria ocupat 140 m2. El tramvia de la Diagonal, quan circula en doble composició arriba als 400 passatgers de capacitat, ocupant estàticament 130 m2 i dinàmicament 240 m2.
  • 2 autobusos articulats amb 100 passatgers cadascun (nominalment accepten fins a 110 viatgers), amb una llargària de 40 metres i una amplada (gàlib dinàmic) de 3 metres i una ocupació estàtica de 120 m2. Si haguessin estat en circulació haurien ocupat 200 m2.
  • 200 persones sense motor, a raó d'1 m2 per persona a peu o patins i 1,5 m2 en bicicleta.

"En un moment en què el lobby de l'automoció difon tota mena de dubtes i desinformacions sobre el projecte de reforma de la Diagonal", afirmen els organitzadors d'aquesta demostració, "la plataforma Diagonal per a Tothom ha demostrat, amb fets i no paraules, que afavorir la mobilitat sostenible en detriment del vehicle privat és l'únic camí per solucionar el caos generat pel trànsit a la ciutat". Segons la plataforma, amb aquesta acció s'ha demostrat la importància de la mobilitat sostenible en l'objectiu de reduir la congestió, la contaminació (acústica i ambiental), el canvi climàtic, l'accidentalitat i l'ocupació d'espai del trànsit excessiu de vehicles privats a la ciutat.

Per aquest motiu, la plataforma Diagonal per a Tothom encoratja la ciutadania a votar favorablement a la reforma de la Diagonal durant la consulta dels propers 10 a 16 de Maig; exigint una bona oferta de transport públic i una bona xarxa d'itineraris per poder caminar i circular en bicicleta o altres modes no motoritzats.

--
Més informació:  web de la plataforma 'Diagonal per a Tothom' | Més fotos de la demostració | Vídeo de la notícia al 3cat24.cat

També a Sostenible.cat...
L'ajuntament de Barcelona presenta les dues opcions per transformar la Diagonal
Neix la plataforma 'Diagonal per a tothom' 
Un web informa sobre el procés de reforma de la Diagonal

Relacionats

Article

A partir del dissabte 3 d’octubre la via Laietana, l’eix Sants-Creu Coberta, el passeig de Sant Joan i el carrer de Pi i Margall estaran tallats al trànsit cada cap de setmana. L’alcaldessa, Ada Colau, ha anunciat que l’Ajuntament farà permanents alguns dels talls programats durant el desconfinament de la crisi del coronavirus, en el marc del programa Obrim carrers que va quedar en punt mort arran de l’estat d’alarma.

Article

El pròxim mes de setembre es posarà en marxa el projecte SAVE THE HOMES per a facilitar als ciutadans i ciutadanes de València una sèrie de millores en el confort dels seus habitatges a través de la seua rehabilitació energètica. Per a dur-ho a terme s'ha constituït de manera estratègica un consorci conformat per l'Ajuntament de València, mitjançant l'Oficina de l'Energia; el Consell General de Col·legis d'Administradors de Finques de la Comunitat Valenciana i la Generalitat Valenciana, via la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través de l'Institut Valencià de l'Edificació (IVE). El projecte tindrà una duració de 3 anys i comptarà amb un finançament europeu de prop d’1,6 milions d'euros. 11 socis de quatre països europeus estaran involucrats.

Article

Els treballs, emmarcats en el conveni de custòdia fluvial, han consistit  en l’aplicació de tècniques de bioenginyeria, com el deflector Krainer, en col·laboració amb alumnes de l’INS Castellar de Paisatgisme i Medi Rural, així com altres actuacions complementàries com  la retirada de deixalles, l’eliminació d’espècies vegetals invasores (principalment la canya americana i la Cortaderia selloana), i la plantació d’espècies vegetals autòctones emprantfeixina viva, entre d’altres.

Butlletí