Pedalar té premi, a Olot

Font: Jordi Casas. El Punt Avui

14/10/2019 - 13:26
Bicicletes aparcades en una de les empreses del polígon del Pla de Baix d’Olot, on hi ha un carril bici J.C.

Bicicletes aparcades en una de les empreses del polígon del Pla de Baix d’Olot, on hi ha un carril bici J.C.

Anar amb bicicleta té premi a Olot. I no només per a la salut, sinó també per a la butxaca. Els que es desplacin amb aquest mitjà de transport fins a la seva feina tindran una bonificació econòmica que se’ls deduirà de l’impost de circulació de vehicles. La quantitat d’aquest ajut es fixarà en funció de la distància i del nombre d’hores que els beneficiaris dediquin als seus desplaçaments fins al seu lloc de treball.

Com sol ser habitual en aquest tipus d’iniciatives, el quid de la qüestió és determinar qui compleix i, per tant, qui té dret a aquest ajuts. A l’Ajuntament d’Olot, no són tan ingenus per fiar-ho tot a l’honestedat dels que renunciaran al cotxe per anar a treballar. Per això estan enllestint l’activació d’una aplicació per a dispositius mòbils, que registra els desplaçaments de casa a la feina, el nombre de quilòmetres, el trajecte i quan es fa. El pas inicial dels qui vulguin beneficar-se de la bonificació. Aquesta aplicació, de retruc, servirà a l’Ajuntament per ’avaluar l’ús de la bicicleta i planificar la mobilitat: saber quines són les rutes més freqüents i quan s’utilitzen pot ser molt útil a l’hora de determinar les prioritats d’inversió en aparcaments i carrils bici, saber quants ciclistes hi ha realment...

Cal tenir en compte que en alguns municipis del país hi ha empreses que ja bonifiquen els seus treballadors si van a la feina amb bicicleta –algunes econòmicament i d’altres, amb dies de festa.

La bonificació per desplaçament en bicicleta la preveuen les ordenances que avui es debatran en el ple. Com que no se sap encara el seguiment que tindrà, l’Ajuntament no ha pogut estimar-ne l’impacte. Les ordenances –que inclouen l’increment de l’IPC català– també preveuen una bonificació universal del rebut de les deixalles –puja un 2,8%, uns 8 euros de mitjana– en funció de la realitat socioeconòmica dels contribuents i una del 95% dels permisos d’obres per als que instal·lin sistemes d’energia renovable en el marc del programa Europace. Tot depèn, ara, del ple.


 

 

Relacionats

Article

L’Ajuntament de Reus ha aprovat el «Projecte de carril bici de convivència al centre urbà», una proposta fruit del treball de la Comissió d’Entorn Urbà post Covid19, i que dona continuïtat a la promoció d'una mobilitat sostenible, saludable, eficient i segura que preveu el Pla d'Acció Municipal.

Article

L’objectiu és millorar el comportament energètic i l’impacte ambiental de l’edifici municipal de nou plantes del carrer de Josep Prats. Amb el pla de reformes que es durà a terme a les instal·lacions, s’hi aconseguirà un estalvi energètic del 60%. El projecte, de 2,65 milions d’euros, està finançat per l’Ajuntament de L’Hospitalet, la Diputació de Barcelona i el FEDER de la Unió Europea.     

Article

L'Ajuntament de Reus consolida la seva aposta per l'energia verda i incrementarà en un 33% el pressupost d'inversions destinat a projectes municipals d'autoconsum amb energia solar fotovoltaica. Als 300.000 euros previstos inicialment, la regidoria de Recursos Humans i Medi Ambient hi suma 100.000 més i arriba als 400.000 euros d'inversió per finançar nous projectes. L'aposta del consistori per les energies renovables permet, actualment, obtenir l'energia no contaminant equivalent a consum d'un centenar de llars a partir de les 7 plaques fotovoltaiques ubicades en diferents equipaments de la ciutat.

Butlletí