Netejar més amb menys, ara de veritat!

Ambientòloga | Biòleg
21/11/2010 - 00:00

Què sóc?  Replenish és un producte de neteja. Però el que resulta innovador és el plantejament del seu envàs, el qual minimitza els impactes associats a la seva fabricació, distribució i ús. Com ho fa? Doncs Replenish et ven l'ampolla buida i en aquesta ampolla es poden acoblar petites recàrregues del producte de neteja concentrat per a que només hi facis servir allò que necessites, que és el producte de neteja, i no pas el plàstic de l'ampolla.

Cal destacar que Replenish no inventa res nou. Avui, com antigament, existeixen a l'abast del consumidor, detergents que es venen a granell, normalment a botigues de productes ecològics. Però són, encara una opció de minories. Per això Replenish és tan important, perquè redueix en un 90% la petjada ecològica de l'envàs en comparació amb un netejador convencional de supermercat, i pot ser un revulsiu per altres marques ja que a més suposa un estalvi econòmic molt important tant pel fabricant com per al consumidor.

En quina/es fase/s sóc més sostenible? Per què?

Extracció de materials: Es necessita menys plàstic en la seva fabricació ja que un cop l'usuari adquireix l'ampolla (la primera vegada que compra el netejador), només necessitarà les petites recàrregues (cadascuna de les quals possibilita omplir 4 vegades l'ampolla). D'aquesta manera, no cal una nova ampolla per cada vegada que s'acaba el netejador. 

Transport: Això vol dir que el transport d'aquest producte es redueix, ja que el volum és molt menor.

Però... De moment només es fabrica i distribueix a Estats Units. Esperem arribi aviat aquí, perquè realment és d'aquells dissenys que canvien paradigmes. Perquè, cal que cada cop que finalitzem un producte, en llencem tot l'envàs i en comprem un altre? Realment el que necessitem no és el continent, sinó el contingut. Per tant, reduïm al màxim el continent i optimitzem l'ús del contingut. Perquè la pregunta no és per què l'ampolla de Replenish es ven buida. La pregunta és per què la resta d'ampolles es venen plenes. Això realment sí que és repensar un producte de manera global i integrada. Manca, però, plantejar alternatives al plàstic, possibilitant que la seva eliminació final també sigui el menys impactant possible. Aquest ecodisseny recorda al de Sanex Zero%, en el qual també es jugava amb recàrregues amb plàstic, en aquell cas, biodegradable (vegeu bona pràctica a "L'ecodisseny aplicat al packaging" a Sostenible.cat).

Si voleu veure altres ecodissenys aneu a l'especial de Sostenible 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

El tema del concurs és “OBJECTIU ZERO RESIDUS. REDUÏM, RECICLEM, REUTILITZEM”.

Article

L'AMAP i AEOPAS llencen una campanya de sensibilització adreçada a la ciutadania per a promoure l'ús responsable de l'aigua a les llars.

Article

La Diputació de Barcelona ha presentat el mapa amb el grau de vulnerabilitat a la sequera dels boscos de la Xarxa de Parcs Naturals, que mostra que el 29% veuran agreujats de forma significativa la mortalitat per estrès hídric entre els anys 2040 i 2050.​

Butlletí