Més de 4.400 queixes veïnals pel soroll l’any passat a Mataró

Font: TV Mataró

30/10/2022 - 21:05

Segons l’Institut de Salut Global de Barcelona, el 86% de la població de Mataró està afectada pel soroll, una problemàtica que l’Ajuntament vol revertir.

La Policia Local de Mataró va registrar l’any passat 4.458 queixes veïnals per molèsties per soroll, de les quals més de 3.800 van ser produïdes per persones. De dia, els veïns de Mataró es queixen, sobretot, del trànsit, i de nit, de l’activitat que generen les terrasses de bars i restaurants, de les discoteques del Pla d’en Boet i de la concentració de persones a l’espai públic, sobretot places.

L’Ajuntament de Mataró està treballant, amb la Generalitat, en l’elaboració d’un Mapa Estratègic del Soroll per determinar quines zones de la ciutat pateixen més contaminació acústica de forma continuada i decidir què fer per revertir la problemàtica. Això podria incloure més control del compliment de la normativa del soroll i la instal·lació de sensors sonors a les zones amb més queixes.

De moment, el consistori està actuant per reduir el soroll del trànsit, amb la construcció del carril bici o la limitació de la velocitat a 30km/h a alguns carrers. També estudia limitar l’horari nocturn d’algunes places que per volumetria són sorolloses. Després d’haver-ho fet a les places de Joan XXIII i de la Pepa Maca, a Rocafonda- El Palau, ara podria fer-ho també a la de Can Gassol. 

Des del consistori, reconeixen que és més fàcil actuar contra la contaminació acústica quan aquesta és continuada i produïda pel trànsit, per exemple. La problemàtica, però, es complica quan el soroll el provoquen les persones.

Aquest any, la Policia Local té el suport dels serenos, que patrullen de nit a diversos carrers de Mataró, en el marc d’una prova pilot de sis mesos que ha d’acabar el 31 de desembre. Des del juliol passat fins ara, els serenos han registrat 229 queixes veïnals pel soroll, una xifra que indica que la problemàtica va a l’alça a Mataró, i més ara, que ja no hi ha restriccions per la pandèmia.


 

Municipis: 
MaresmeMataró
Etiquetes: 

Relacionats

Article

L’Ajuntament va posar en marxa el nou servei concertat a domicili l’1 de setembre de 2021. El nou model de gestió és una aposta per millorar la qualitat ambiental i crear ocupació en sectors en situació d’exclusió social.

Notícia

L’Ajuntament ha programat durant els mesos de setembre i octubre un seguit de propostes gratuïtes per donar a conèixer la Carta Alimentària de Mataró. 

Article

Mataró implanta una plataforma informàtica per millorar el seguiment del contracte de recollida de residus i neteja

Butlletí