Més d’1,4 milions de viatges a les xarxes de metro i bus de TMB el dia de Sant Jordi

Font: TMB

26/04/2021 - 12:27

El metro i els autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van aconseguir divendres passat, 23 d’abril, diada de Sant Jordi, un nou màxim en el volum de passatge de les últimes setmanes amb més d’1.451.000 validacions, segons el recompte provisional. Aquesta dada destaca per sobre dels registres dels dies feiners anteriors, que oscil·laven al voltant dels 1,3 milions de validacions entre totes dues xarxes.

La xarxa de metro va registrar 935.000 validacions entre les 5 del matí i la mitjanit del dia de Sant Jordi, 95.000 més que el dia anterior. Aquest important ús de la xarxa de metro va a ser possible gràcies al dispositiu especial posat en marxa per TMB, que va reforçar el personal i els efectius de seguretat en 26 estacions pròximes als escenaris de la festa, i va incrementar el nombre de trens a les línies en què hi havia disponibilitat.

Pel que fa a la xarxa d’autobusos, les 516.000 validacions del dia de Sant Jordi suposen el nivell més alt de passatge en dia feiner d’aquest any 2021, molt a prop dels màxims de l’últim trimestre de l’any passat. El dispositiu especial de la diada va incloure diversos desviaments per adaptar la xarxa a les condicions de circulació de la jornada.

Diada amb precaucions

Si el 2020 Sant Jordi va coincidir amb el confinament domiciliari i no es va poder celebrar, aquest any han tornat les parades de llibres i roses als carrers amb algunes restriccions: en recintes perimetrats, amb control d’aforament, només a càrrec de professionals i amb el confinament comarcal i el confinament nocturn vigents.

Deixant de banda l’efecte puntual de Sant Jordi en la mobilitat, el passatge a les xarxes de metro i autobusos segueix aquest any una evolució lleugerament positiva en funció del nivell de restriccions que regeix en cada moment. Justament avui s’ha fet efectiu el final del confinament comarcal, la reobertura de tot el comerç i el retorn dels estudiants de batxillerat i cicles formatius a les classes presencials, mesures que poden tenir un efecte en la reactivació de la mobilitat en transport públic.

Per la banda de TMB, es mantenen l’oferta màxima al metro i els autobusos i les mesures de reforç de seguretat i higiene, maximització de la ventilació i difusió constant de les normes i  recomanacions per garantir la seguretat de les persones usuàries: obligatorietat de la mascareta, aplicació de gels hidroalcohòlics, evitar aglomeracions, indicacions de no menjar, beure ni parlar, entre d’altres.

 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Notícia

Les superilles de Barcelona afecten positivament la salut i el benestar del veïnat i les persones que en fan ús. Així ho conclouen diversos estudis observacionals, quantitatius i qualitatius realitzats, en el marc del projecte “Salut als carrers”, per l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), que ha analitzat l’impacte en la salut i els seus determinants de les superilles implantades al Poblenou, a Sant Antoni i a Horta.

Butlletí