Luxemburg aposta pel tramvia

En la tardor de 2015, començaran les obres de la primera fase, de 6,4 quilòmetres.
Font: Via Libre
30/08/2014 - 00:00

L'Ajuntament de la ciutat de Luxemburg va aprovar el passat juliol la construcció de la primera fase de la xarxa de ferrocarril lleuger de la ciutat, a la qual havia donat llum verda la Cambra de Diputats del Gran Ducat el mes passat.

Així serà el futur tramvia de Luxemburg
L'Ajuntament ha acordat crear una empresa de participació conjunta amb el Govern de Luxemburg, anomenada LuxTram, que serà responsable del disseny, posada en marxa i explotació de la xarxa dins el seu territori i en els municipis veïns. Luxtram comptarà amb un capital de sis milions d'euros, dels quals dos terços provindran de l'Estat i la resta, dos milions, de la ciutat.

Es preveu que les obres comencin a la tardor de 2015 en els 6,4 quilòmetres inicials de la línia, que connectarà l'estació principal de la ciutat i Place de l'Étoile, al centre urbà, amb el recinte firal Luxexpo, en el districte de Kirchberg.

El pressupost per a la fase inicial, amb catorze estacions, es calcula en al voltant de 230 milions d'euros. La ciutat ha accedit a finançar la meitat del cost, mentre que de la resta es farà càrrec el Govern nacional. Cal destacar que l'última línia de tramvia de la ciutat es va clausurar el 1964.

 

Més informació sobre el projecte aquí

Etiquetes: 

Relacionats

Article

Aquests premis destaquen les contractacions i els procediments de licitació més sostenibles, circulars i innovadors a nivell europeu

Article

Aigües de Reus ha presentat aquest dimarts, 12 de març el nou projecte de recuperació de la Bassa Nova, a l’entorn del passeig de la Boca de la Mina, que en breu es posarà a exposició pública i posteriorment es traurà a licitació per segon cop després que un primer concurs quedés desert a principi de 2023

Article

El ple ha acordat l'adhesió a la Xarxa Metropolitana de Refugis Climàtics

Butlletí