L'Institut Cartogràfic crea un visor per observar els danys del temporal de l'abril

Font: ICGC

10/05/2019 - 11:00

L’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya ha habilitat un visor fotogràfic que permet comprovar els danys ocasionats per l’episodi de fort onatge registrat entre els dies 19 i 23 d’abril. El visor compara una imatge de cada tram del litoral, entre l’Ampolla i Blanes, abans del temporal amb imatges aèries captades el 26 d’abril des d’un avió equipat amb càmera fotogramètrica.

Les imatges corresponents al tram entre Blanes i Roses estaran disponibles al visor a finals de maig. Les fotografies captades s’han processat per mostrar-les en el visor de forma contínua, georeferenciada, navegable i comparable amb les orfototos convencionals que publica l’ICGC.

L’eina permet complementar l’avaluació dels danys materials registrats a la franja litoral i el retrocés de la sorra de les platges, consultant per municipi. La persona interessada pot realitzar diverses comparatives d’un mateix tram costaner: la situació el 2016, l’actual o bé les conseqüències dels temporals de gener del 2017 i del març del 2018, a més del d’aquest mes d’abril. La publicació d’aquest visor forma part de les funcions de l’ICGC, com a servei públic, de difondre informació cartogràfica dels fenòmens naturals que afecten el territori, perquè serveixi de base per a estudis posteriors.


 

Relacionats

Article

Per salut, perquè el planeta ho necessita i perquè cal actuar davant l’emergència climàtica, l’1 de gener de 2020 entrarà en vigor la zona de baixes emissions (ZBE) permanent. Aquesta mesura limitarà la circulació dels vehicles més contaminants, reduirà un 15% les emissions de NO2 i millorarà la qualitat de l’aire. L’any 2018 la contaminació va provocar la mort de 351 persones a la ciutat.

Article

És possible crear un futur segur per al clima amb les energies renovables: L’Agència Internacional d’Energies Renovables (IRENA) ens proposa afegir-nos al canvi amb aquesta campanya.

Reportatge

L’evidència disponible indica que la infraestructura verda urbana (els parcs urbans, els arbres dels carrers, les cobertes i els murs verds, etc.) pot contribuir de manera molt modesta a compensar les emissions de carboni, a reduir l’estrès per la calor i a disminuir la contaminació atmosfèrica de la ciutat. Si volem actuar sobre aquests problemes, hem de treballar sobre les fonts de pol·lució, perquè les mesures compensatòries basades en la natura no són, ni de lluny, suficients. Les estratègies d’infraestructura verda urbana tenen un paper complementari, i no alternatiu, a les polítiques de reducció de la contaminació.

Butlletí