Les llars de Rubí poden obtenir el seu informe personalitzat per reduir la factura elèctrica

23/02/2021 - 12:53

L’Ajuntament ofereix als rubinencs i les rubinenques un servei en línia gratuït per assessorar-los sobre com estalviar energia

L’Ajuntament, a través del servei Rubí Brilla, posa a disposició dels rubinencs i rubinenques un servei d’optimització de la factura elèctrica amb l’objectiu que les famílies de la ciutat puguin estalviar energia i reduir el cost dels rebuts. Les persones interessades només han d’omplir un senzill formulari, que trobaran a www.rubi.cat/estalvifacturaelectrica, i al cap d’uns dies rebran un informe personalitzat amb consells d’estalvi. Un total de 114 llars ja han fet ús d’aquest servei.

Abans d’implementar aquest sistema automatitzat, l’equip de Rubí Brilla realitzava aquestes anàlisis de manera manual i per a col·lectius concrets, com ara els integrants del projecte Comunitat Rubí Brilla o en el marc de la iniciativa Tens drets energètics: No et quedis a les fosques. Fa uns mesos, es va contractar un software que genera aquests informes de manera automàtica, a partir d’un algoritme i en base a les dades reals de consum d’electricitat anual i al patró detallat de l’històric de consums d’aquella llar en concret.

Els i les usuàries han d’omplir un formulari i donar el seu consentiment perquè el Consistori pugui accedir a les dades de consum energètic de la distribuïdora. Després d’analitzar aquestes dades, el programa crea l’informe automàticament, que inclou l’evolució del consum, una anàlisi de la potència i ofereix recomanacions personalitzades d'optimització de la factura: des de quina és la tarifa suggerida fins a consells per ser més eficients i, per tant, poder estalviar a la factura. L’informe també fa referència a les diferents opcions de consum d’energia d’origen 100% renovable que la ciutadania té al seu abast.

El servei és gratuït i vàlid per a tarifes 2.0 i 2.1 (inferiors a 15kW de potència contractada). La web municipal disposa d’un apartat que respon a preguntes freqüents sobre la factura elèctrica i que complementa els informes automàtics.

Aprendre a estalviar energia

Aquesta és una acció més de les que impulsa el servei Rubí Brilla per ajudar els rubinencs i les rubinenques a reduir el consum energètic. De fet, aquest servei d’informes automàtics suposa una continuació d’aquesta línia de treball, que es basa en millorar l’eficiència i generar estalvis a partir de l’anàlisi de les dades.

Coincidint amb el confinament a causa de la COVID-19, s’han dut a terme diversos tallers en línia per aprendre a estalviar a la factura ─elèctrica, de gas i de l’aigua─, que es poden consultar al canal de YouTube de l’Ajuntament i també al web municipal.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

 

Les plaques fotovoltaiques que s’instal·laran a la coberta de la pista poliesportiva Remigio Herrero serviran energia a famílies necessitades que es constitueixin en comunitat

Article

El projecte Energia Solar per Tothom educa i apodera famílies en situació d'exclusió social en l'autogestió del consum elèctric. Després d'implementar-se amb èxit a la comarca d'Osona, el projecte vol ara expandir-se per tota Catalunya.

 
Article

L’Institut Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona posarà en marxa el proper mes de gener el Punt d’Assessorament Energètic de la ciutat. Aquest Punt té per objecte la prestació d’un servei especialitzat d’assessorament i suport en matèria de pobresa energètica i de garantia de dret als subministraments bàsics d’aigua, llum i gas.  

Butlletí