La targeta ambiental ha aconseguit retirar de la circulació prop de 7.000 vehicles contaminants en poc més de dos anys

Font: TMB

14/02/2020 - 12:30

La T-verda ha aconseguit retirar de circulació 6.800 vehicles contaminants els dos darrers anys, des del començament de la iniciativa, la tardor de 2017. Aquesta és la xifra de vehicles que s’havien desballestat a 31 de desembre de 2019 a canvi del títol integrat que permet viatjar de manera il·limitada i gratuïta en transport públic durant tres anys consecutius. El seu ús, a més, ha anat creixent progressivament, i aquest 2019 va fer un salt molt significatiu després d’acumular més de 2,4 milions de viatges en 12 mesos, més del doble que el 2018, quan se’n van realitzar uns 936.000.

A fi d'afavorir la retirada de la circulació de vehicles contaminants i el canvi d’hàbits, l’AMB va prendre la iniciativa, l’any 2017, d’impulsar la T-verda metropolitana, un nou títol de transport públic gratuït durant un període de tres anys destinat a les persones empadronades a un dels 36 municipis de la Metròpolis de Barcelona que acreditin el desballestament recent d'un vehicle contaminant i que es comprometin a no adquirir-ne cap altre durant el període de vigència de la targeta T-verda. Aquesta iniciativa va ser assumida per l’ATM, que va crear la T-verda com un títol del Sistema Tarifari Integrat. La seva gestió correspon a l’AMB en el seu àmbit territorial i a l’AMTU a la resta del territori.

El projecte va obtenir bona rebuda per part de la ciutadania, i al gener de 2018, amb la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona ja funcionant de manera provisional durant els episodis de contaminació, ja obtenia les millors dades d’aquests dos anys: 395 vehicles desballestats. A final d’aquell mateix any, 3.000 persones havien fet la sol·licitud a les administracions competents.

 

L’evolució de la T-verda ha continuat aquest darrer 2019, amb més de 3.200 vehicles contaminants desballestats. Els dos darrers mesos, especialment, els 60 dies previs a l’entrada en vigor permanent (de dilluns a divendres laborables de 7 a 20h) de la ZBE Rondes BCN, s’han retirat quasi 800 vehicles, dos dels mesos amb més sol·licituds des de 2017. De la xifra total de 6.800, el 92% són cotxes, i només el 8% són motos. D’aquests, d’altra banda, el 66% són vehicles que funcionen amb benzina, mentre que un 34% són dièsel.

Trobareu tota la informació sobre els requisits per aconseguir la T-verda i els tràmits necessaris al web de l’ATM i l’AMTU i al web de l’AMB. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) és la responsable de la tramitació dels 36 municipis de la Metròpolis de Barcelona, que abasten prop d’un 88% de les peticions, mentre que l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) es responsabilitza de totes les sol·licituds fora de l’àmbit metropolità, que representen un 12%.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

Així ho recull el Baròmetre semestral corresponent al mes de juliol de 2020, que s’ha elaborat a partir de 805 entrevistes telefòniques fetes entre el 3 i el 13 de juliol. El 94,7% dels enquestats veu positiu fomentar el transport públic, el 77,9% -vuit de cada deu- està d’acord amb l’ampliació de l’espai per vianants, i un 57,9% es mostra també partidari de construir més carrils bici.

Entrevista

La Cambra de Comerç de Barcelona lidera una iniciativa per crear un hub industrial de mobilitat sostenible aglutinant 28 grans institucions i empreses, per trobar, impulsar i acompanyar projectes industrials innovadors orientats a la mobilitat sostenible. Hem volgut conèixer aquesta iniciativa de ma de Joan Canadell, president de la Cambra de Barcelona. Joan Canadell és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya i màster en màrqueting i distribució comercial. Al llarg de la seva trajectòria professional ha estat directiu de multinacionals i gerent d’una empresa del sector de l’embalatge. És fundador i soci de Petrolis Independents i cofundador del Cercle Català de Negocis. El juny del 2019 va ser elegit president la Cambra de Barcelona.

Notícia

Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC. Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis

Butlletí