La Diputació de València dóna suport a un projecte de motocicleta elèctrica en la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible

05/10/2016 - 19:47

Un grup de joves de la Universitat Politècnica de València ha dissenyat una motocicleta de baix consum sostenible econòmicament, que, pel cost de fabricació, podria utilitzar-se per a «portar la sostenibilitat als ajuntaments de la província» —en paraules del diputat de Projectes Europeus, Bartolomé Nofuentes.

 

La Setmana Europeade la Mobilitat Sostenible ha descongestionat durant uns dies els centres de les grans ciutats europees de trànsit, contaminació i aglomeracions de vehicles. Nofuentes ha valorat les possibilitats de la Diputació per a contribuir perquè els ajuntaments incorporen motos més respectuoses amb el medi. «El cost de fabricació és molt competitiu, per això la Central de Compres podria estudiar la possibilitat d'oferir als ajuntaments aquest servei i que les administracions donen exemple de la importància d'adquirir pràctiques sostenibles» —ha destacat el diputat.

José Juan Campillo i Antonio Molina, que formen part del projecte i també són membres de l'equip MotoR-UPV d'estudiants lligats al món de l'enginyeria aplicada i al camp de l'automoció sostenible, s'han reunit amb Bartolomé Nofuentes per a presentar la seua moto elèctrica i rebre assessorament sobre les línies de finançament europeu a què podrien acollir-se. Nofuentes els ha traslladat que les condicions són favorables per a un projecte d'aquestes característiques i que en pròximes trobades s'estudiarà la proposta amb major profunditat.


Categories: 
Municipis: 
País Valencià

Relacionats

Article

Es tracta d'un format que ja s'està estenent fa temps en diferents ciutats europees, i que suposa una alternativa poc invasiva i molesta per a la resta d'usuaris ja que aprofita una infraestructura ja aixecada, i requereix molt poca obra. A més permet posar en marxa una xarxa que afavoreix a aquells usuaris que no tinguin plaça de garatge. Una cosa que ajuda a popularitzar més els cotxes elèctrics.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Butlletí