Gelida inicia una nova campanya de Civisme amb la “Flora Tulipa” com a protagonista

21/03/2019 - 09:27

Per vetllar per la bona convivència i per aconseguir una visió empàtica de tots els veïns i veïnes, s’ha creat un còmic que té com a protagonista Flora Tulipa una escombriaire amb poders especials.

Durant 5 divendres, que s'iniciaven el passat 15 de febrer, es fa una entrega als infants i joves del municipi de 5 "historietes", on el primer és una presentació del personatge, de la Flora. A partir d'aquí, les altres 4 historietes tractaran els problemes d'incivisme més habituals al municipi, com els excrements de gos, la gestió de les deixalles o mobles vells i la brutícia als carrers. A cada entrega es planteja un conflicte amb un personatge del poble que fa alguna cosa "incívica". Aleshores, la Flora li dóna "una lliçó" fent ús dels seus poders i es resol el conflicte.

La Regidoria de Serveis de l'Ajuntament de Gelida, amb aquesta nova iniciativa, pretén sensibilitzar i conscienciar la ciutadania, i especialment arribar als més petits i joves, sobre els deures per conviure cívicament, la importància del manteniment de l'espai públic, el respecte de l'entorn urbà o el reciclatge entre d'altres.

Perseguint l'objectiu de conscienciar a tothom de la importància de mantenir un poble net i ser respectuós amb el municipi fomentant les bones pràctiques individuals i millorar els comportaments a la via pública, per avançar cap a un model de poble més implicat, net, agradable i sostenible, amb la intenció de millorar la convivència. De la mateixa manera aquesta campanya també dóna resposta a la reiteració d'actes incívics que suposen un cost que ha d'assumir el municipi.


 

 
Categories: 

Relacionats

Article

Actualment a Sabadell hi ha 45 contenidors específics de recollida d’oli de cuina i 50 contenidors per recollir peces de roba. L'Ajuntament vol d'aquesta manera facilitar el reciclatges d'aquest tipus de residus.

Article

Des d’aquest 23 de de novembre, en el mercat municipal de la Constitució de Viladecans es posa en marxa una prova pilot, impulsada per la Diputació de Barcelona, per reduir el consum de plàstic d’un sol ús als mercats municipals de la província. En les darreres setmanes ja s’ha realitzat a Rubí i Manresa. L’objectiu de la campanya, que duu com a lema “Mercats sostenibles. Adéu als plàstics d’un sol ús!” i que s’inicia com a prova pilot a aquestes tres poblacions, és impulsar la sostenibilitat i reduir els residus de plàstics, especialment els d’un sol ús, mitjançant accions que fomentin la participació ciutadana i que involucrin els clients i els paradistes.

Article

El millor residu és aquell que no es genera. Per aquest motiu, les directives europees i la seva transposició a la normativa estatal i catalana situen la prevenció com a la primera prioritat de la gestió dels residus, entenent-la com tota aquella acció que tingui per objectiu evitar la generació quantitativa de residus o bé disminuir la seva perillositat. En aquest sentit, i en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que té lloc el novembre de 2021, l’Ajuntament de Lleida ha programat tota una sèrie d’activitats per fomentar la sensibilitat ambiental de la ciutadania per evitar generar residus orgànics i no malbaratar aliments als domicilis de Lleida.

Butlletí