El DAR obre la segona convocatòria del Pla de Consum de fruita, que ja ha beneficiat 130.000 nens

Font: Gencat
29/10/2010

El Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural (DAR) ha obert avui, 29 d'octubre, la segona convocatòria de participació dels centres escolars en el Pla de Consum de fruita a les escoles del curs 2010/2011.

S'obre aquesta segona convocatòria a petició d'algunes escoles que no varen poder presentar la sol·licitud, atès que part del termini coincidia amb el període de vacances dels centres escolars i de renovació de càrrecs de l'equip directiu.

El Pla de consum de fruites i hortalisses a les escoles forma part de l'estratègia de la Unió Europea (UE) per a invertir la tendència a la disminució del consum de fruites i hortalisses, i incidir en els nens i nenes per tal que adquireixin nous hàbits alimentaris. El Pla està finançat per la UE i el DAR.

En la primera convocatòria varen participar 780 escoles repartides arreu del territori, amb uns 130.000 nens beneficiaris, d'edats compreses entre 6 i 12 anys, que ja han rebut la fruita del mes d'octubre (préssec, nectarina, pruna, i raïm ) per esmorzar i/o berenar.

Les escoles que estiguin interessades a participar-hi han de presentar una sol·licitud a través de l'Oficina Virtual de Tràmits de la seu electrònica corporativa de la Generalitat http://ovt.gencat.cat. Les condicions per participar en aquest Pla estan regulades en l'Ordre AAR/339/2010 (DOGC 18 de juny de 2010).

El termini de presentació de les sol·licituds és de quinze dies naturals des d'aquest 30 d'octubre.

*La foto pertany a alumnes del col.legi Pau Claris, de la Seu d'Urgell, que ja participa en el Programa. 

Array

Relacionats

Article
L'ATM i el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsen una campanya per conscienciar sobre els costos ambientals del comerç electrònic

Quan comprem a través d’internet, estem assumint uns costos ambientals dels que sovint no en som conscients. Per això, l’Autoritat del Transport Metropolità i el Departament de Territori i Sostenibilitat llancen una campanya per sensibilitzar la societat, i especialment les persones joves, sobre les conseqüències mediambientals associades al comerç electrònic i fomentar, així, un model de comerç sostenible. Serem al lloc d’entrega, per evitar així un desplaçament innecessari? Segur que necessitem que la comanda arribi avui mateix? Tenim una alternativa de proximitat? Són algunes de les reflexions que poden ajudar a minimitzar l’impacte mediambiental del comerç en línia.

Article

Després de dos anys de treball conjunt la iniciativa, que ha aplegat 92 organitzacions de la ciutat membres de la xarxa Barcelona + Sostenible, tanca amb un total de 44 tones de plàstic estalviades equivalents a 450 contenidors d’envasos plens.

Article

És el resultat d'una investigació amb la participació de 458 persones d'arreu del món

Butlletí