DONA LA NOTA, encara hi som a temps

Font: Departament d'Educació

07/02/2020 - 10:12

DONA LA NOTA, encara hi som a temps és una iniciativa del Departament d'Educació que pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper.

El Departament d’Educació ha engegat la campanya “DONA LA NOTA, encara hi som a temps”. Un projecte que pretén sensibilitzar i impulsar actuacions per tal de revertir i pal·liar la situació de la crisi climàtica. El mateix Departament ofereix activitats, a través d'aquesta plataforma web a les quals s'hi poden afegir els centres per a unir esforços, per moure els milions de joves, professorat i famílies que formen part de la comunitat educativa i fer tot el possible per a salvar el nostre planeta.

Amb aquesta iniciativa es pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper. D’una banda, integrant els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.). I d’altra, afavorint un espai d’intercanvi d’experiències  a disposició dels centres. I emmarcat en tot aquest escenari apareix la iniciativa contra el canvi climàtic, amb el lema “DONA LA NOTA, encara hi som a temps”. El punt de partida és la proposta inicial del CdA Pau Casals, que s’amplia amb la participació d’altres serveis de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital que pren el compromís de lidera aquesta iniciativa, difondre-la, impulsar-la i destinar-hi els recursos necessaris.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

LiquenCity és un projecte de ciència ciutadana per descobrir la diversitat i la quantitat de líquens que viuen als arbres de les ciutats per tal de relacionar-les amb la qualitat de l’aire.  Ha estat posat en marxa per GBIF Espanya i el Real Jardín Botánico de Madrid, el CREAF i l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona, i a Barcelona i Madrid ja s'estan elaborant mapes de líquens com a bioindicadors. A Barcelona un total de 12 centres del programa Escoles+Sostenibles han participat en el mostreig i seguiment d’aquests bioindicadors amb l’objectiu d’avaluar els canvis ambientals i els nivells de contaminació de la ciutat.

Article

El dissabte 28 de març, de 20:30 a 21:30, apaga la llum, surt al balcó.

Article

Quin és l'impacte del canvi climàtic en les dones? Les Nacions Unides ens ofereixen aquest interactiu per demostrar que visibilitzar la vulnerabilitat de les dones davant el canvi global.

Butlletí