Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS)
El Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) ha impulsat l’estudi Diagnosi i perspectives del vehicle elèctric a Catalunya, amb l’objectiu d’identificar les potencialitats, els reptes i preveure les accions per tal de desenvolupar el sector del vehicle elèctric a Catalunya, amb especial atenció als turismes i els vehicles de distribució de mercaderies dins les ciutats.
En motiu de la publicació de l’estudi ens complau convidar-vos a la jornada tècnica, on representants dels sectors implicats exposaran el panorama del vehicle elèctric al nostre país.
Data inici
18-03-2010
Hora inici
9 hores
Data fi
18-03-2010
Lloc
Auditori de l’IDEC-Universitat Pompeu Fabra. Balmes, 132-134
L'objectiu del curs és donar a conèixer l'Anàlisi del Cicle de Vida i tot el seu potencial com a eina de càlcul d'impactes ambientals, el món de l'ecodisseny i transmetre els conceptes bàsics del programari SimaPro per a la correcta modelització, programa dissenyat per facilitar la realització de ACV.
Espai d’Informació Ambiental de l'ajuntament de Reus
Destinatari
Dirigit a persones dedicades a la comunicació o a la divulgació ambiental, mestres, educadors/es, monitors/es i públic interessat en general
Taller formatiu en dues sessions, obert a la reflexió i l’experimentació dels processos comunicatius i educatius cap a un món més sostenible. Les sessions de treball del taller integren teoria i pràctica a partir d’exercicis, jocs creatius i dinàmiques vivencials que serveixen per comprovar l’eficàcia dels conceptes i tècniques exposades.
Data inici
17-03-2010
Hora inici
de 18 h a 20:30 h
Data fi
18-03-2010
Lloc
Espai d’Informació Ambiental . Pl. Antoni Sabater Esteve
Grup de treball de Recursos Hídrics de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat
D'entre les diverses accions desenvolupades per el Grup de treball de Recursos Hídrics de la Xarxa, en l'àmbit de la gestió de l'abastament urbà i la política tarifària, l'any 2007 es va realitzar el document La tarifa d'abastament d'aigua: Anàlisi i recomanacions; com a continuació d'aquest treball durant els mesos de març a maig del 2009 es va celebrar el cicle de jornades Fortaleses i debilitats sobre la gestió local del preu de l'aigua, on es va produir una participació activa dels ajuntaments, tant pel que fa a la nombrosa assistència com en l'aportació d'experiències, preguntes i informació dels seus serveis d'abastament.
Finalment, com a punt i a part d'aquesta línia de treball, el Grup de treball ha proposat la publicació d'una Guia municipal sobre com elaborar la tarifa municipal d'aigua, amb l'objectiu de recollir tota la informació aportada fins ara en un document pràctic i útil de cara als municipis.
Aquesta Guia, doncs, pretén ser una Eina de suport a la gestió municipal, en referència concreta al servei d'abastament municipal d'aigua.
Data inici
18-03-2010
Hora inici
De 9 a 12,30 hores
Data fi
18-03-2010
Lloc
Sala d'Actes de l'Edifici Vagó. Recinte Escola Industrial. Comte d'Urgell, 187
Arran de l'èxit que està assolint aquesta norma a tot el món, tant en certificació com en formació, British Standards Institution (BSI) organitza els dies 17 i 18 de març de 2010, a Madrid i Barcelona respectivament, la II Conferència d'Eficiència energètica sobre la norma europea EN 16001, una trobada que té per objectiu tractar de forma més concreta i pràctica els aspectes que comprèn la normativa, des de les perspectives de diferents organitzacions, tant públiques com privades. Així mateix, s'exposaran casos d'èxit d'empreses ja immerses en el procés de certificació.