Recurs d'aprenentatge: FEM TREBALL DE CAMP!

17/04/2016 - 19:58

T’apassiona la natura i tot allò que fa olor de verd? T’agraden els animalons, les plantes, els bolets, les molses o els líquens? T’agradaria reconèixer les plantes i els animals del teu entorn? Voldries sentir-te amb confiança per estudiar el teu grup biològic preferit?

Així comença aquest recurs, un manual d’aprenentatge pensat per ajudar els amants de la natura a millorar el seu coneixement sobre el treball de camp i també per animar-los a posar-lo en pràctica pel seu compte, de forma autònoma.  

 

 

El material s'estructura en quatre capítols. Destaca el capítol sobre com s’ha d’abordar el treball de camp. En aquesta part s’explica que per exemple haurem de sortir a diferents hores del dia en funció dels organismes a estudiar: ocells de matinada, serps i sargantanes a les hores de més insolació, amfibis de capvespre i nit, papallones diürnes a les hores centrals dels dies assolellats, etc; com registrar les informacions més rellevants, quines aplicacions o projectes participatius d’estudi de la natura es poden utilitzar, quines guies d’identificació d’espècies són millors o quins són els utensilis imprescindibles, entre d'altres.

 

Aquest recurs pedagògic elaborat per Pere Alzina, guia naturalista, ha comptat amb el suport dels Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i el finançament del BioBlitzBcn de l'Ajuntament de Barcelona. És, sens dubte, una bona eina per capbussar-se en el fascinant món de la descoberta naturalista.

Podeu descarregar-la aquí.


 

 

 

Relacionats

Article

El Centre d’Estudis del Mar de Sitges és un equipament d’educació ambiental que divulga i conserva els valors dels ecosistemes marins.

Article

Del 22 al 28 d'abril d'aquest 2024 se celebra a Catalunya la Setmana Sense Soroll que promou mesures i iniciatives en el marc de la prevenció de la contaminació acústica, com ara la difusió, sensibilització i l’educació ambiental, amb l’objectiu de donar visibilitat a les eines de gestió i control, així com impulsar la col·laboració entre administracions amb diferents responsabilitats i/o competències en la matèria.

Butlletí